مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با طرحی موافقت کرده که بر اساس آن 487 میلیون دلار به برنامه‌های موشکی رژیم صهیونیستی اختصاص داده شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب طرحی هزینه های دولت این کشور را تامین کرد تا به مذاکره کنندگان در کنگره برای کار بر روی طرح 1.15 تریلیون دلاری که قرار است جهت تامین هزینه برنامه های فدرال تا ماه سپتامبر اختصاص یابد، وقت بیشتری بدهد.

به گزارش روزنامه «تایمز اسرائیل»، بر اساس طرح مذکور قرار است 487 دلار برای برنامه‌های دفاع موشکی آمریکایی- اسرائیلی اختصاص داده شده است. البته در این بسته به نسبت سال 2015 مبلغ 132 میلیون دلار کمتر از سال قبل به برنامه موشکی اسرائیل اختصاص یافته است.

در سال قبل 619 میلیون دلار به برنامه «گنبد آهنین»، برنامه رهگیر دور برد «پیکان 3» و میان برد «دیوید اسلینگ»   اختصاص یافته است.

قرار است اسرائیل مبلغ 3.1 میلیارد دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت کند و قرار است دو طرف بر سر «تفاهم نامه» 10 ساله جدید هم توافق کنند. تفاهم نامه جاری در سال 2016 به پایان می‌رسد.

بر اساس طرح مصوب در مجلس نمایندگان آمریکا که با 316 رای موافق در برابر 113 رای مخالف به تصویب رسید، بودجه‌ مورد نیاز نهادهای دولتی تا پاییز سال آینده درنظرگرفته شده است. این طرح در سنا هم با 65 رای مثبت در برابر 33 رای منفی تصویب شده است.