اوایل قرن 21 میلادی، استفاده از نام آیسیس (داعش) در آمریکا افزایش یافت. تا سال 2005، آیسیس همچنان نامی محبوب در این کشور به شمار می رفت. این در حالیست که در سالهای بعد، پس از اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش و ایجاد رعب و وحشت عمومی، استفاده از نام آیسیس کم کم محو شد.

 

استفاده از نام آیسیس برای دختران آمریکایی از اواسط دهه گذشته آغاز شد. در سال 2005، آیسیس برای نامگذاری 519 دختر استفاده شد. این تعداد در مقایسه با سال 2014، 175 نفر بیشتر بود. 

 

در نمودار زیر می توانید نزول ناگهانی استفاده از نام آیسیس را در سالهای اخیر در برخی ایالتهای آمریکا مشاهده کنید. در سال 2013، آیسیس 575 اُمین نام محبوب دختران بود؛ اما این رتبه سال گذشته به 706 کاهش یافت.

 

بر اساس نمودار زیر، این تغییر در سراسر آمریکا یکنواخت نبوده است. نیویورک و فلوریدا در سال 2013 بیش از 2014 از این نام استفاده کردند. این درحالیست که استفاده از این نام در این سالها در تگزاس و میشیگان افزایش یافته است. در این نمودار همچنین می توانید شاهد روند محبوبیت این نام در کالیفرنیا باشید.

 

تشابه اسمی با داعش تاکنون برای افراد زیادی دردسر آفرین شده است. چندی پیش یک کتابفروشی به نام آیسیس در ایالت کلرادو آمریکا مورد حمله عده ای ناشناس قرار گرفت. همچنین وبسایت بازی های اینترنتی "ایو آنلاین" ابزاری به نام داعش داشت که مجبور به تغییر نام آن شد.

 

داعش با انجام اقدامات غیر انسانی اش به یکی از بی رحم ترین گروه های تروریستی تاریخ تبدیل شده است. موج خشونت های این گروه تروریستی در سوریه و عراق همه جهان را متعجب کرده است. این تروریستها تاکنون جنایات بی رحمانه ای علیه همه گروه های مذهبی انجام داده اند.

 

رتبه نام آیسیس در میان نام های دیگر
صعود و نزول نام داعش در آمریکا + نمودار
محبوبیت نام آیسیس در ایالت های مختلف
صعود و نزول نام داعش در آمریکا + نمودار
صعود و نزول نام آیسیس در آمریکا
صعود و نزول نام داعش در آمریکا + نمودار