«محمد رعد» رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان، هر گونه مشارکت لبنان در ائتلاف به اصطلاح «ضد تروریسم» به رهبری عربستان سعودی را خطری برای امنیت و وحدت بیروت خواند.

به گزارش وبگاه خبری تلویزیون «المنار»، با بیان اینکه این ائتلاف اعضای شرکت کننده در آن را به سرنوشت نامعلومی می‌کشاند، گفت: قاطعانه با هر گونه مشارکت لبنان در این ائتلاف مخالف هستیم.

وی با اشاره به حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از گروه‌های تروریستی، تاکید کرد: تشکیل ائتلاف اسلامی در زمانی اعلام شد که با اعلام ناکامی متجاوزان بر ملت یمن همزمان شد.

رعد با هشدار به طرف‌های تشکیل دهنده ائتلاف نظامی اسلامی، گفت: چنانچه به نظر آنها مقاومت (اسلامی) تروریسم است و می‌خواهند علیه آن ائتلاف درست کنند، پس باید از خشم ما احتیاط کنند و اگر با اعلام این ائتلاف به دنبال بیگناه جلوه دادن خودشان از حمایت از گروه‌های تروریستی باشند، باز هم توبه نخواهند کرد زیرا که مردم در حال و آینده نام آنها را به عنوان بدترین و زشت‌ترین اسم یاد خواهند کرد.

وی تاکید کرد که «کسی که دستانش به تروریسم آغشته شده است، حق سخن گفتن درباره مبارزه با تروریسم را ندارد».

از طرف شیخ «سید ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان نیز با اشاره به بی اطلاعی برخی کشورها از حضورشان در ائتلاف عربستان سعودی، گفت: ائتلاف ریاض که اخیرا اعلام شد، یک رسوایی از نظر اطلاع رسانی و شیوه اعلام آن است زیرا مشخص شد که بسیاری از کشورها از آن اطلاعی نداشتند.

وی با بیان اینکه عربستان با اعلام این ائتلاف به دنبال اثبات توان و نقش خود در منطقه است، سئوالی مبنی بر اینکه «عربستان که اندیشه تروریسم را صادر می‌کند،‌چگونه می‌تواند ائتلافی علیه طرف مورد حمایتش تشکیل دهد؟»‌ مطرح کرد.