وزیر دفاع آمریکا با شاه بحرین دیدار کرد

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که در سفری رسمی وارد منامه شده بود، با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دیدار کرد.

به گزارش وبگاه خبری «مرآة البحرین»، کارتر دیروز (شنبه) در دیدار با آل خلیفه درباره تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و موضوعات دلخواه منامه و واشنگتن با وی رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، شاه بحرین در این دیدار  آنچه که «نقش آمریکا در تحکیم امنیت و آرامش منطقه و برقراری صلح در جهان» می‌نامد را ستود.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته نیز با «یوسف احمد الجلاهمه» همتای بحرینی‌اش در منامه دیدار و درباره هماهنگی و همکاری‌های مشترک و موضوعات دلخواه دو طرف با وی بحث و گفت‌و‌گو کرد.

این گزارش حاکی است که شماری از افسران عالیرتبه نیروهای نظامی بحرین نیز در دیدار کارتر و الجلاهمه حضور داشتند.

نیروی دریایی آمریکا دارای هفت ناوگان فعال شامل ناوگان دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم به علاوه ناوگان رزرو نیروی دریایی و دارای شش ناوگان غیر فعال شامل ناوگان یکم، هشتم، دهم، دوازدهم، و ناوگان سفید بزرگ به علاوه ناوگان آسیایی ایالات متحده است. ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین قرار دارد.

پیش از این و پس از آغاز اعتراض‌های مردمی در بحرین، برخی کارشناسان و گزارش‌های خبری از احتمال انتقال ناوگان پنجم در بحرین به کشورهای دیگر مانند قطر یا عُمان خبر داده بودند.

این ناوگان که در سال 1995 تاسیس شده است، وظیفه حفظ و حراست از منافع آمریکا در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ، خلیج عدن و بخشی از دریای سرخ را بر عهده دارد.