هراس صهیونیست‌ها از انتقام احتمالی حزب‌الله

«ایال بن رؤوین» با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی خود را برای پاسخ حزب الله به ترور سمیر القنطار آماده می کند، گفت که پاسخ حزب الله سنجیده و برنامه ریزی شده خواهد بود.

وی که در گذشته منصب فرمانده جبهه شمالی ارتش رژیم اشغالگر را بر عهده داشت، افزود: مسئولان ارتش اسرائیل، دستگاه های اطلاعاتی، نیروی هوایی و غیره به دلیل ترور قنطار در این عملیات نظامی پیچیده و دشوار شایسته قدردانی و تجلیل هستند.

هرتزوگ: ترور قنطار عدالت تاریخی است

رئیس فراکسیون «ائتلاف صهیونیسم» و رهبر معارضین رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که ترور سمیر القنطار عدالت تاریخی است.

یتسحاق هرتزوگ مدعی شد که قنطار یک «تروریست» بوده و هیچ روزی دست از تروریسم و قتل برنداشته است و منطقه بدون وی امن خواهد بود.

سمیر قنطار در سال 1962 در روستای عبیه لبنان از توابع استان جبل لبنان به دنیا آمد و پیش از آنکه به سن 16 سالگی برسد مبارزات خود را آغاز کرد. وی حدود سه دهه در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت بود و این رژیم قنطار را مسئول حملات سال 1979 که طی آن 4 صهیونیست به قتل رسید، می دانست و به همین دلیل دادگاه رژیم صهیونیستی قنطار را به 5 بار حبس ابد محکوم کرده بود. قنطار سپس در جریان تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و حزب الله در سال 2008 آزاد شد. وی به «سردار اسرا» شهرت دارد.

رژیم صهیونیستی از سال 2008 تاکنون بارها از طریق بمباران قنیطره نزدیک جولان اشغالی تلاش کرد که سمیر قنطار را به‌بهانه دست داشتن وی در حمله سال 1979 که منجر به کشته شدن 4 صهیونیست شد، ترور کند اما هر بار در تحقق این هدف شوم خود ناکام مانده بود.