دختری ایزدی در جلسه شورای امنیت درباره برده داری گروه تروریستی داعش و ظلم و ستم آنان سخنانی بر زبان آورد که سبب گریه اعضای این شورا شد.

«نادیا مراد» در جلسه‌ای که شورای امنیت برای بررسی مسأله «قاچاق انسان در زمان جنگ» برگزار کرده بود، از این نهاد بین المللی خواست بیش از 3 هزار زن و کودک ایزدی که در اسارت گروه تروریستی داعش است، را نجات دهند.

وی گفت: داعش، زنان و دختران ایزدی را به بردگی گرفته و می‌فروشد. هزاران ایزدی در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی انواع درد و رنج‌ها را تحمل می‌کنند.

این دختر عراقی که هم اکنون در آلمان به سر می‌برد، اضافه کرد: درخواست ما از شورای امنیت این است که برای آزادی بیش از 3 هزار و 400 زن و کودک ایزدی از دست داعش وحشی و بی‌رحم تلاش کند.

نادیا افزود: این سازمان باید قاچاق انسان را کشتار جمعی بداند و پرونده‌ای در دیوان کیفری بین المللی برای پیگیری جرایم و جنایات داعش باز کند و همه مناطق ایزدی نشین اشغالی را آزاد کند.

این دختر ایزدی گفت: ایزدی‌ها برای بازگشت به مناطق خود نیاز به حمایت بین المللی دارند. آن‌ها باید از بودجه لازم تحت نظارت بین المللی برخوردار شوند.

وی خواستار پناه دادن به آوارگان ایزدی شد و خطاب به کشورهای جهان گفت: مرزهای خود را به روی ما قربانیان باز کنید. حق ماست که برای حفظ عزت خود به دنبال کشوری امن باشیم.

نادیا خود نیز، مدتی اسیر این گروه تکفیری بود و سرانجام توانست فرار کند.

تاکید شورای امنیت برای پایان دادن به بحران سوریه

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرده که بر اساس آن قرار است با تلاش تمامی کشورهای جهان، بحران سوریه طی 5 سال آینده پایان یابد.

بر اساس این قطعنامه که روز جمعه به تصویب رسید، بر ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه در ماه ژانویه برای تشکیل دولت انتقالی و آتش بس در سراسر سوریه تاکید شد.

بر اساس این قطعنامه یک دولت «معتبر، فراگیر و عاری از هرگونه فرقه گرایی» طی شش ماه آینده باید در سوریه تشکیل شود و انتخاباتی «آزاد وعادلانه» طی 18 ماه آینده با نظارت سازمان ملل متحد نیز در این کشور برگزار شود.

بر اساس قطعنامه سازمان ملل، دولت انتقالی باید کاملا سوری باشد. در این قطعنامه آمده است: «مردم سوریه درباره آینده کشورشان تصمیم‌گیری خواهند کرد.»

همچنین در این قطعنامه تاکید شده است آتش بس شامل «دفاع یا حمله» در برابر حمله‌های گروه‌های تروریستی در سوریه نخواهد شد.