قسمت دیگری از حلب آزاد شد

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های شدید با گروههای مسلح و بمباران شدید مواضعشان در شهر خان طومان، شمار زیادی از آنها را کشته و زخمی کردند و این شهر را از وجود تروریست های "جیش الفتح" پاکسازی کردند. نیروهای ارتش همچنین، منطقه "رحبة المدرعات" واقع در شمال شرق این شهر را نیز آزاد کردند.

یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد: ارتش و نیروهای همپیمان آن همچنین روستای القراصی و مناطق انبارهای اطراف آن در 16 کیلومتری جنوب حلب را آزاد و به حضور تروریست ها در این منطقه پایان دادند.

منبع مذکور افزود: یگان های ارتش و نیروهای همپیمان آن زیان های سهمگینی به تروریست ها و تجهیزات نظامی شان وارد کرده و پس از پاکسازی این روستا و مناطق اطراف آن از بمب های کار گذاری شده، به پیشروی شان به طرف شهر خان طومان، بزرگترین شهر تحت اشغال تروریست های جبهه النصره در این منطقه ادامه دادند.

یگان های ارتش و نیروهای متحد آن، حدود یک هفته قبل از کنترل کاملشان بر روستاهای مریقص، ابورویل، قریحیه، الصعیبیه و دلامه در جنوب ارتفاعات اربعین واقع در حومه جنوبی حلب خبر دادند. همچنین نیروهای ارتش کنترل کامل بزرگراه حلب به ادلب را به دست گرفته و مسیر کمک رسانی ها به تروریست ها را قطع نمودند.

یادآور می شود ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، بیش از 25 تن از عناصر گروهک مسلح موسوم به جیش الفتح را حومه های ادلب و حماه به هلاکت رسانده بودند.

از سوی دیگر، "فیصل الغازی" از سرکردگان جبهه النصره به همراه شماری از عناصر گروهکش در عملیات بی سابقه ارتش در روستای کنصفره واقع در جنوب شهر ادلب به هلاکت رسید.

در حومه شمالی حماه نیز دو تن از سرکردگان تیپ ها و گردان های العزه به نام های محمد العبد الله و معروف الفوزی در منطقه لطمین به هلاکت رسیدند.