پوتین: اروپا تسلیم آمریکا شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفتگویی تلویزیونی تحت عنوان "نظام جهانی" تاکید کرد؛ مشکل اروپا این است که بخشی از اقتدار خود را به آمریکا واگذار کرده و تلاش برای دستیابی به منافع خود را رها کرده است. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه در این گفتگو که یکشنبه در قالب یک مستند از شبکه یک تلویزیون روسیه پخش خواهد شد، تاکید کرد که اروپا بخشی از منافع خود را تسلیم آمریکا کرده و برای دستیابی به آنها تلاش نمی‌کند.

پوتین گفت: پیش از هر چیز همواره منافعی در روابط میان ملتها وجود دارد. به منظور توازن، میان آنها باید قوانینی شفاف و پذیرفته شده وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فقدان سیاست خارجی مستقل از سوی اروپا گفت: درواقع اروپا یک بخش مهم و یا مهمترین قسمت از اقتدار خود از دید اتحاد را به آمریکا تحویل داده است.

پوتین افزود: اما برای اروپا این تنها یک بدنه فوق ملیتی نیست. در واقع اروپا بخشی از قدرت خود را نه به ناتو، بلکه به کشوری که رهبری ناتو را بر عهده دارد تسلیم کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: مشخص شد  که ژاک شیراک که انسان بسیار تحصیلکرده‌ای نیز است و روابط بسیار نزدیکی با مسلمانان سنی خاورمیانه داشت، عواقب این کار را پیش‌بینی کرده بود. نتیجه اکنون حضور دولت‌هایی شکست خورده در این کشورها و ظهور تروریسم است. پاریس مورد حمله قرار گرفت. حق با شیراک بود. شرودر (معاون سابق صدراعظم آلمان) نیز در این مورد حق داشت.