ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از اعلام عملیات گسترده خود در عمق خاک عربستان، چندین منطقه را در جیزان به کنترل خود درآوردند.

یک منبع نظامی در این باره گفت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، الخوبه شمالی، مجتمع دفاعی و موضع استراتژیک الشبکه مشرف به الخوبه در جنوب منطقه جیزان و همچنین مواضع المستحدث و الکبری را به کنترل خود درآوردند.

این منبع افزود ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین 6 دستگاه خودروی نظامی متجاوزان سعودی را در جریان پیشروی سریع خود به سمت مناطق نظامی جدید عربستان و همچنین یک خودروی نظامی از نوع برادلی را در منطقه غاویه در الخوبه جیزان منهدم کردند.

عملیات منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حملات خمپاره‌ای و موشکی سنگین آغاز شد و پس از آن عملیات ویژه نیروهای یمنی با کنترل چندین موضع استراتژیک سعودی‌ها در الخوبه و شلیک سه موشک به مواضع الاستراحه در منطقه نجران ادامه یافت.

سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن پیشتر به عربستان سعودی و ارتش‌های اجاره‌ای اش درباره ادامه جنگ افروزی علیه ملت یمن هشدار داده و تاکید کرده بود 300 هدف نظامی و استراتژیک عربستان در تیررس موشک‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.