نشریه "فوکوس" در مطلبی با عنوان پادشاهی تاریکی به بررسی تغییرات فاجعه بار حکومت آل سعود و تاثیرات آن بر منطقه تحت سلطنت ملک سلمان پرداخته و نوشت: عربستان سعودی همچنین در مبارزه با ترور متحد آلمان است؛ اما با روی کار آمدن پادشاه جدید عربستان و پسر جاه طلبش این کشور مست خون شده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به افزایش اعدام ها در عربستان تحت پادشاهی ملک سلمان پرداخته و نوشت برای آن ها تروریست ها، مخالفان و هم جنس گرایان فرقی نمی کنند. قوه قضائیه عربستان آنچنان مست خون است که در دهه های گذشته بی سابقه بوده است. 151 نفر از ابتدای سال جاری در عربستان اعدام شده اند. بیش از 50 حکم اعدام نیز در هفته های آینده جاری خواهد شد.

عربستان؛ صادر کننده ایدئولوژیِ بسیار خطرناک

عربستان، این کشور عرب حاشیه خلیج فارس مهم ترین متحد غرب در جهان عرب محسوب می شود. پایگاه های نظامی آمریکایی زیادی در این کشور وجود دارد و آل سعود با صنعت آلمان معاملات میلیاردی می کند. البته عربستان سعودی نه تنها نفت بلکه یک ایدئولوژی بسیار خطرناک را صادر می کند. عربستان سعودی ترور را پرورش داده و به اختلافات بین شیعه و سنی دامن می زند. عربستان زنان را تحقیر کرده و حقوق بشر را نقض می کند. از زمانی که پادشاهی جدید در این کشور روی کار آمده است ظلم و ستم این رژیم نیز افزایش پیدا کرده است.

نویسنده در ادامه به حکم اعدام دستگاه قضائی عربستان علیه نوجوان علی النمر به جرم اعتراض علیه حکومت اشاره کرده و نوشت بر اساس تصمیمات اتخاذ شده جسد وی باید به انظار عمومی در آید تا موجبات وحشت بقیه را فراهم کند.

این نشریه آلمانی در ادامه همچنین به حکم اعدام عربستان علیه اشرف فیاض یک هنرمند و شاعر فلسطینی اشاره کرد که اعتراضات بین المللی شدید علیه این حکم کم تر امیدی به تغییر آن را به وجود آورده است.

عربستان سعودی سرزمین ترس و وحشت

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از روشنفکران لیبرال و فعالان حقوق بشر در عربستان از ترس وحشی گری های دولت خاموش شده اند نوشت: عربستان سعودی به سرزمین ترس تبدیل شده است.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت: تاریکی سیاسی جدید در عربستان سعودی همچنین موضوع یک گزارش سازمان اطلاعات امنیت آلمان که هفته های اخیر بخش هایی از آن منتشر شده است نیز بوده است. بر این اساس نه تنها شرایط حقوق بشر در عربستان بدتر شده است بلکه در مرکز انتقادها پسر30 ساله پادشاه فرتوت عربستان سعودی، محمد بن سلمان آل سعود، وزیر دفاع این کشور قرار دارد؛ سیاست های وی منطقه را در معرض تهدید بی ثباتی قرار داده است. در ماه مارس گذشته وی دستور دخالت نظامی در کشور همسایه، یمن را صادر کرد. تقریبا حدود 6 هزار نفر تا به حال در جنگ یمن کشته شده اند.

حسادت عربستان به ایران

دشمنی قدیمی بین ایران و عربستان سعودی، دو قدرت بزرگ منطقه‌ای نیز بعد از اینکه آمریکا و اروپا با ایران توافق هسته‌ای منعقد کرده و این کشور را به مذاکرات درباره آینده سوریه وارد کردند، تشدید شد. عربستان سعودی نگران موقعیت خود به عنوان شریک برتر غرب است. در محافل اطلاعاتی اروپایی از حسادت عربستان سعودی به ایران سخن به میان می آید که همچنین در سیاست عربستان در قبال سوریه نیز نمایان شده است. ریاض می خواهد به هر قیمتی شده یک دولت سنی را جایگزین دولت بشار اسد کرده و به این ترتیب این کشور را از حوزه نفوذ ایران خارج کند.

بسیاری کارشناسان معتقدند که عربستان سعودی مدتهای طولانی نزدیکی خود با داعش را حفظ کرده است.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت: بخصوص عربستان سعودی از نظر ایدئولوژیک مدت‌های طولانی داعش را حمایت کرده است. چندین دهه است که کارهای تبلیغاتی این رژیم در دنیا زمینه برای افراط گرایی مسلمانان جوان در دنیا را فراهم کرده است. حالا این روح شیطانی از بطری خارج شده و همچنین عربستان سعودی قادر نیست جلوی آن را بگیرد. عربستان در اصل با دشمنی مبارزه می کند که ایدئولوژی و اهداف آن بسیار مشابه خودش است. هم عربستان سعودی و هم داعش روی پرهیزگاری شدید و فرمانبرداری بی قید و شرط تاکید دارند. هر دو خوب و بد مد نظر خود را کاملا از هم جدا کرده و انسان هایی را که از دید آن ها از راه راست منحرف شده اند می کشند.