رسم جالبی در فرهنگ های مختلف برای خوش شانسی ،گشایش بخت و پایداری عشق وجود دارد که با وجود گذشت سالها هنوز هم توسط جوانان چه به صورت یک سرگرمی یا حالتی جدی انجام می شود.

در ادامه به چند گوشه مختلف دنیا سر می زنیم و رسم های رمانتیک کریسمس و سال نو آنها را می بینیم:

اتریش: در روز 4 دسامبر یک تک شاخه از درخت گیلاس در یک لیوان آب گذاشته می شود که تا روز کریسمس جوانه بزند.افراد معمولا برای خوش شانسی و ازدواج این کار را در اتریش انجام می دهند.

پرتغال: در این کشور رسم است که در صبحانه روز کریسمس یک صندلی دیگر به میز اضافه می شود تا روح عزیز از دست رفته نیز در این جشن در کنار خانواده بنشیند.

بلاروس:مقداری ذرت زیر پای دختران دم بخت می ریزند و سپس یک خروس هر کدام از ذرت های انباشته را برای خوردن انتخاب کرد آن دختر به زودی ازدواج خواهد کرد.

فنلاند: در روز سال نو افراد در کنار یکدیگر جمع می شوند و قلع مذاب داخل آب سرد می ریزند و در نهایت به هر شکی که درآمد ،نشانی از آینده است.شکل قلب و حلقه نیز نشانه ای از یک ازدواج غریب الوقع است.

سوئد:هر کس که در شب سال نو در ظرف پودینگش ،زودتر بادام پیدا کند تا آخر سال ازدواج می کند.

جمهوری چک:خانمهای مجرد یک لنگه کفش را پشت سر می اندازند اگر جلوی کفش به سوی در باشد یعنی یک ازدواج به راه می افتد.

ژاپن: مردم ژاپن به شکل روز ولنتاین در شب کریسمس شام خود را دو نفره و عاشقانه میل می کنند.

گرینلند:زنان "اینوئیت"-مردمانی بومی ساکن گرینلند که گسترده ترین اقوام بومی قطب شمال هستند.- در شب کریسمس در استراحت کامل به سر می برند و هرچه که بخواهند توسط مردانشان باید فراهم شود این رسم تنها تا صبح روز بعد ادامه دارد.

یونان:پسرها یک شاخه از سرو و دخترها یک شاخه از گیلاس را داخل آتش می اندازند هر شاخه ای که زودتر بسوزد نشانه خودشانسی و به راه افتادن سور و سات یک عروسی است.

لهستان:در طول شام شب کریسمس زیر رومیزی مقداری نی دسته کرده و قرار می دهند. مهمانان در آخر هرکدام یک نی را بیرون می کشند که نی سبز نمادی از خوش شانسی و ازدواج و نی زرد نماد یک سال دیگر مجرد ماندن است!