انتقاد روزنامه آمریکایی از "دروغ بزرگ"
دیسیدنت ویس در مقاله ای به قلم "ویلیام بوردمن" نوشت : اولین دروغی که رسانه های دولتی درباره جنگ کثیف عربستان در یمن منتشر می کنند، توصیف این جنگ به عنوان "نزاع" است؛ در حالی که این توصیف به هیج وجه درست نیست .

بوردمن در مقاله خود با عنوان " شباهت جنگ فاشیستی سال 1936 اسپانیا به جنگ عربستان در یمن" نوشت: آنچه در یمن از ماه مارس آغاز شده ، جنگی وحشیانه ، یکجانبه و مورد حمایت آمریکا است و بسیار شبیه جنگی است که ژنرال فرانسیسکو فرانکو در اسپانیا با پشتیبانی هوایی نازی ها به راه انداخت، و با نیروهای نظامی خود که وابسته به ایتالیای فاشیستی بودند ، صدها هزار نفر را قتل عام کرد. 

بوردمن افزود : یمن در همه چیز حتی در جنگ دارای تاریخی بسیار کهن است و همه روزنامه ها این موضوع را به خوبی می دانند ولی در گزارش های خود منعکس نمی کنند.

مقاله نویس روزنامه دیسیدنت ویس اعلام کرد: یمن حداقل چند دهه گرفتار مداخلات خارجی طولانی بود و هیچ یک از این مداخلات صلح و آرامش را برای ملت یمن به ارمغان نیاورد، ملتی که در یکی از کهن ترین مناطق متمدن جهان زندگی می کند.

بوردمن نوشت: همدستی عربستان به عنوان ثروتمندترین کشور منطقه با آمریکا به عنوان ثروتمندترین و قدرتمندترین کشور جهان برای حمله به یمن که فقیرترین کشور منطقه است؛ و کشتار جمعی مردم این کشور تعجب آور می باشد. 

بوردمن از سازمان ملل متحد به علت نادیده گرفتن جنایات عربستان انتقاد کرد و نوشت : سازمان ملل چشم خود را به روی جنایات ضدبشری عربستان و متحدانش خصوصاً آمریکا در یمن بسته است. آمریکایی که در یمن مداخله نظامی ، تاکتیکی و اطلاعاتی می کند و سلاح های پیشرفته در اختیار عربستان می گذارد به نحوی که یمن به آزمایشگاه سلاح های پیشرفته غربی تبدیل شده است.

بوردمن نوشت : افسران ارتش آمریکا هر روز با افسران نیروهای مسلح (ارتش) عربستان درریاض دیدار می کنند و با همدیگر نقشه کشتار غیرنظامیان بی دفاع یمن را می کشند.

بوردمن دولت انتصابی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را فاقد مشروعیت توصیف کرد و افزود: دولت مستعفی یمن که زمینه نقض حاکمیت این کشور را فراهم کرد ، از مشروعیت فقط اسمش را یدک می کشد.