تبهکاران مورد اعتماد داعش در اروپا !
روزنامه "نیزاویسیمایا گازتا" چاپ روسیه اعلام کرد که داعش تبهکاران اروپایی را برای اجرای نقشه های خود و سرقت پول و ارسال آن به مناطق تحت تصرفش در سوریه و عراق جذب می کند.

نیزاویسیمایا گزیتا در گزارشی نوشت : تحقیقات مقامات اروپایی پس از حملات تروریستی پاریس نشان می دهد که داعش برای اجرای نقشه های خود از تبهکاران اروپایی استفاده می کند .

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشته بود که داعش جوانان اروپایی را که سوء پیشینه دارند و مرتکب  جرایم و جنایاتی شده اند، شناسایی و جذب می کند .

اکثر این جوانان در خانواده هایی که به کشورهای اروپائی مهاجرت کرده اند به دنیا آمده اند و وظیفه شان سرقت از گردشگردان و فروشگاه ها است و چند سال از عمرشان را در زندان ها گذرانده اند و در پایگاه های آموزشی ویژه در عراق ، سوریه و چند کشور عربی دیگر آموزش می بینند.

فردی به نام "بابا نوئل" در بلژیک سرکرده یکی از این گروه های تبهکار بود و مأموریتش جذب نیروی جنگنده و سارق برای داعش بود و برخی از نیروهایش را مجبور به سرقت از گردشگران می کرد، و اموال مسروقه را به مناطق تحت تصرف داعش در سوریه و عراق می فرستاد؛ تا اینکه سال 2014 دستگیر و به 12 سال حبس محکوم شد . مشابه همین اتفاق در آلمان و چند کشور دیگر اتحادیه اروپا نیز روی داد. 

محمد محمود ولد محمد مدیر مرکز پلیس امنیت ژنو اعلام کرد : داعش نیروهای زیادی دارد و نیروهای جدید خود را از میان مهاجران جذب می کند.

داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی غربی و به ویژه آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. پس از ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی‌ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با همکاری سرویسهای اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای منطقه به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.