اوضاع بحرانی پناهجویان در فرانسه
روزنامه ایندیپندنت این موضوع را در مطلبی به قلم "آدام لوشر" با عنوان "داخل اردوگاه آوارگان شهر دونکرک .. جایی که 2500 پناهجو در اوضاعی بسیار بدتر از جنگل های کاله زندگی می کنند" اعلام کرد.

لوشر در مقاله خود به توصیف اوضاع اردوگاه آوارگان شهر ساحلی دونکرک فرانسه می پردازد. شهری که مشرف بر دریای مانش یا همان کانال انگلیس است و مقابل سواحل بریتانیا واقع شده است.

وی تأکید کرد: هر چیزی در اردوگاه دونکرک در گِل فرورفته است. 

لوشر می افزاید : چادرهای نامناسب اردوگاه دونکرک که تنها سرپناه پناهجویان در اوج سرمای زمستان است ، همان چادرهایی است که مردم انگلیس پیش از خرید آن برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود بسیار فکر می کنند زیرا این چادرها نازک است و سرما و گرما را به راحتی از خود نفوذ می دهد.

لوشر می نویسد: اوضاع اردوگاه دونکرک بسیار بدتر از هر اردوگاه دیگر در اروپا است، و 2 ماه و نیم پیش حدود 800 نفر در اردوگاه دونکرک زندگی می کردند ولی هم اکنون تعداد آنها به 2500 نفر افزایش یافته است و جمعیت اردوگاه هر روز بیشتر می شود .

مقاله نویس روزنامه انگلیسی ایندیپندنت اعلام کرد : مراکز امدادی که لوازم پزشکی و مواد غذایی برای ساکنین اردوگاه دونکرک تهیه می کنند ، می گویند که اوضاع بهداشتی، درمانی و خوراکی آنها فجیع است .

لوشر می گوید: مسؤولان محلی شهر دونکرک برای اسکان حداکثری پناهجویان و بهبود اوضاع پزشکی و غذایی آنها تصمیم گرفته اند که اردوگاه را به محل دیگری منتقل کنند.