اعترافات عضو ترکیه‌ای داعش درباره قاچاق نفت
" محمود غازی تاتار " که از اهالی استان آدیامان ترکیه است و در بازداشت یگان های کرد در شمال سوریه به سر می برد، گفت: داعش با مشکلات مالی مواجه بود ولی با سرقت نفت از مناطق تحت اشغال خود در سوریه و فروش آن به ترکیه، این مشکلات را پشت سرگذاشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از این تروریست داعشی نوشت که وی به همراه شماری از اتباع ترکیه در گروهی به نام "القسطنطینیه" فعالیت می کند.

این تروریست داعشی اقرار کرد که در استان آدیامان آموزش های ایدئولوژیک دیده و یک تروریست دیگر دراین گروه که طی فعالیت به عنوان داوطلب در اردوگاه ایجاد شده، از سوی بخش حوادث فوق العاده وابسته به نخست وزیری ترکیه با او آشنا شده بود، او را برای فعالیت دراین زمینه راهنمایی کرده بود.

وی افزود که با کمک برخی از عناصر داعش از طریق شهر " کیلیس " و با هدف پیوستن به تروریست های این گروه وارد شهر جرابلس در سوریه شده است.

تاتار افزود که بعد از رسیدن به سوریه با کتاب هایی به زبان ترکی ، آموزش های نظامی و ایدئولوژیک دیده و با آموزش براساس اینکه به یک عامل انتحاری تبدیل شود، مخالفت کرده است.

وی اظهار داشت افرادی با تبعه ترکیه که وابسته به داعش نبودند، هنگام آموزش برای نظارت به آن ها سر می زدند.

این تروریست داعشی در اعتراف های خود گفت که بر اساس آنچه در دوران آموزش ها متوجه شده است، تعداد اتباع ترک که به گروه داعش پیوسته اند، بیش از هزار نفر است.

این تروریست تبعه ترکیه همچنین گفت که داعش بنزین و گازوئیل را روزانه به وسیله تانکر به ترکیه منتقل می کند و از راه تجارت نفت با ترکیه، سود زیادی نصیبش می شود.

"آناتولی آنتونوف " معاون وزیر دفاع روسیه در اوایل ماه جاری گفته بود که مسؤولان ارشد ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و اعضای خانواده او در خرید نفت سرقتی از سوی داعش در عراق و سوریه دست دارند.

وزارت دفاع روسیه، با انتشار فیلمها و تصاویری تأکید کرد که ترکیه مقصد نفت سرقت شده از سوی داعش است.