یک منبع امنیتی استان کرکوک تاکید کرد: شمار کسانی که در این عملیات کشته یا بازداشت شدند به 21 نفر است.

عملیات هلی برد نیروهای ویژه امریکا و نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به شورای امنیتی  کردستان عراق در منطقه ریاض از توابع شهرستان الحویجه واقع در کرکوک ،" دادگاه شرعی " داعش در ریاض و ساختمان های کشاورزی در منطقه را هدف قرار داد.

تارنمای " سومریه " نیوز به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش کرد که، " حسین عمیر العسافی " و " ابراهیم سلاب البطوشی " دو نفر از مهم ترین عناصرو سرکردگان برجسته داعش در این عملیات کشته شد.

"حسین عمیر العسافی " مغز متفکر جذب نیروهای انتحاری عرب و خارجی ، بخصوص سعودی ها و یکی از برجسته ترین سرکردگان داعش بود .وی پس از سال 2003 تا 2010 فرمانده الجیش الاسلام در مناطق جنوبی و غربی کرکوک بود و سپس تا تسلط داعش بر الحویجه و مناطق اطراف آن فرمانده انصار السنه شد؛ اما درنهایت با داعش بیعت کرد و مسئولیت  ناحیه امنیتی ریاض را بر عهده گرفت.

ابراهیم سلاب البطوشی نیز در عملیات ربودن و جذب انتحاریها تخصص دارد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه ، درگیریهای خشونت آمیزی میان دو طرف رخ داد که به کشته شدن شماری از عناصر داعش و بازداشت گروه دیگری منجر شد، گفت :اطلاعات بیانگر این است که این عملیات به کشته شدن 12 تروریست و بازداشت 9 نفر دیگر منجر شد. بیشتر کشته ها از زندانیان سابق نیروهای آمریکایی و دولت عراق بودند.

مخفیگاه داعش منزلی متعلق به "ابراهیم العلو اللهیبی " بود که  بمباران و پس از عملیات با خاک یکسان شد.

این منبع افزود: اطلاعاتی درباره آزادی اسرای پیشمرگه وجود ندارد.

یک منبع امنیتی استان کرکوک نیز گفت: نیروهای ویژه مشترک ، عملایت هلی برد را در دادگاه گروه داعش و مقر این گروه در منطقه ریاض در جنوب غربی کرکوک  انجام دادند که طی آن به اسناد مهمی دست یافته و شماری از عناصر این گروه را بازداشت کردند.