بارش باران‌های سیل آسا در اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، برزیل و آرژانتین طی روزهای اخیر موجب طغیان رودخانه‌ها و آوارگی بیش از 83 هزار نفر از مردم این کشورهای آمریکای لاتینی شده است.

بارش باران‌های شدید در آمریکای جنوبی همچنان ادامه دارد؛ باران‌هایی که جان چندین تن از ساکنان این مناطق را گرفته و موجب آوارگی هزاران نفر بر اثر طغیان رودخانه‌ها شده است.

در این مناطق نیروهای امدادی نیز آغاز به کار کرده‌اند و در تلاش هستند تا برای مردم مناطق آسیب‌دیده آب آشامیدنی، غذا، دارو و لباس مناسب تهیه کنند.

تقریبا نیمی از مردم سیل‌زده آرژانتین که مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، در حال حاضر در پناهگاه‌ها، مدارس، باشگاه‌های ورزشی و منازل دوستان و اقوامشان اسکان داده شده‌اند.

بالا آمدن سطح آب در آرژانتین سبب شده است که حدود 20 هزار نفر از مردم این کشور مجبور به ترک خانه‌های خود شوند.

در پاراگوئه نیز بارش باران به حدی بوده که سبب جاری شدن سیل در این کشور آمریکای لاتین شده و بیش از 90 هزار از مردم پاراگوئه را راهی پناهگاه‌ها کرده است.

در اروگوئه نیز وضعیت مشابهی حاکم است؛ بارش باران‌های سیل آسا در استان‌های «آرتیگاس»، «پایساندو»، «ریبرا» و «سالتو» که در شمال اروگوئه واقع شده‌اند، بیش از 6 هزار نفر از مردم این مناطق را مجبور به تخلیه منازل مسکونی خود کرده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان دفاع غیرنظامی برزیل، بر اثر وقوع سیل در این کشور تاکنون 1 هزار و 534 خانواده برزیلی خانه‌های خود را از دست داده و یا به صورت موقت مجبور به ترک آنها شده‌اند.

در جنوب برزیل نیز حدود 6 هزار و 500 نفر خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

سیل در بولیوی نیز یک فرد سالخورده را به کام مرگ کشید و بر اثر وقوع رعد‌و‌برق در این کشور، یک جوان بولیویایی نیز جان خود را از دست داد.