هراس صهیونیست‌‌ها از تهدید های حزب الله
منابع عالی رتبه نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان دارند که سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب الله، برای انتقام گیری از خون شهید سمیر قنطار کاملا جدی است.

به گفته این منابع نظامی و همچنین به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، انتظار می رود که حزب الله عملیات انتقام جویانه انجام دهد و به همین علت ارتش اسرائیل با مد نظر قرار دادن همه احتمال ها و سناریوها در آماده باش کامل به سر می برد. در این چارچوب، ستاد مشترک ارتش اسرائیل هر روز در حال رایزنی و تبادل نظر و ارزیابی درباره نحوه واکنش احتمالی حزب الله و چگونه پاسخ به آن است.

در همین حال، افسران ارشد ارتش اسرائیل نیز بر این نظرند که تهدیدها علیه اسرائیل جدی است و ارزیابی های اسرائیل حاکی از آن است که عملیات انتقام جویانه بی هیچ گمانی انجام خواهد شد، اما دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ارت هنوز از مکان و زمان این عملیات اطلاعی ندارند.

«رون بن یشای» تحلیلگر نظامی اسرائیلی و منبع نزدیک به دستگاه های امنیتی اسرائیلی در این خصوص گفت حزب الله با اسرائیل بر اساس اصل «چشم دربرابر چشم» برخورد می کند ودر این چارچوب به عملیات ارتش اسرائیل با قدرت پاسخ می دهد، به ویپه اگر اسرائیل به خاک لبنان تجاوز کند. از این رو، عملیات انتقام گیری از خون سمیر قنطار به زودی انجام خواهد شد. در وهله اول، انتقام گیری حزب الله از اهداف نظامی اسرائیل و در وهله دوم نیز ازشهرک نشین ها خواهد بود زیرا پس از آنکه اسرائیل به ترور قنطار اعتراف کرد، امکان ندارد که واکنش نشان ندهد.

به گفته این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع نظامی اسرائیلی، حزب الله در برهه کنونی زرادخانه از تسلیحات پیشرفته در اختیار دارد و این تسلیات را حزب الله برای جنگ آینده با اسرائیل انبار کرده است.

این تحلیلگر نظامی صهیونیست در ادامه افزوده است حزب الله در پاسخ به عملیات ترور قنطار با تاکتیک حساب شده و ماهرانه عمل خواهد کرد، به گونه ای که چند ضربه دردناک به اسرائیل وارد خواهد کرد، اما سبب واکنش اسرائیل نخواهد شد. حزب الله درانتام گیری از خون عماد مغنیه از فرماندهان ارشد سابق خود نیز چنین تاکتیکی اتخاذ کرد و چند شخصیت اسرائیلی را در خارج هدف قرار داد.

وی افزود: حزب الله اکنون به طور کلی مشغول طرح راهبردی است که هدف از آن هدف قرار دادن زیرساخت های اسرائیل است.