تشدید ناآرامی های یمن و عربستان+ تصویر

گروه بین الملل،به نوشته پایگاه خبری المسیره، یگان موشکی ارتش یمن موضع نظامی گارد ملی المرابط عربستان را در نجران با موشک هدف قرار داده است که در نتیجه آن انفجارهای بزرگی در اردوگاه ملی منطقه العریسه به وقوع پیوست.

 

به گزارش افکارخبر، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با واردن کردن سامانه قاهر 1 به میدان های رویارویی با دشمن سعودی در کنار دیگر موشک های بالستیک اسکاد و صرخه، عرصه را بر نظامیان عربستانی تنگ تر کرده است.

 

 

این در حالیست که ارتش و نیروهای مردمی یمن پیش از این مواضع مزدوران عربستانی را در جنوب غرب تعز بمباران کردند که بر اثر این حمله توپخانه ای شماری از این مزدوران به هلاکت رسیدند.

نظامیان یمنی همچنین محل حضور نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را در منطقه مثلث ذباب واقع در غرب تعز را هدف موشک قرار دادند.

در همین حال خبرها حاکی از آن است که در این حمله سرهنگ هاشم الاحمر از فرماندهان ارشد نیروهای عبدربه منصور هادی به هلاکت رسیده است ولی هنوز منابع نزدیکی به عبدربه منصور هادی خبر کشته شدن وی را تایید نکرده اند.

photo_2015-12-27_15-14-54

عربستان به همراه برخی از کشورهای عربی و با پشتیبانی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا منصور هادی را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور هدف حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرار گرفته که در اثر آن، هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید یا زخمی یا آواره شدند.

photo_2015-12-27_15-14-44

دراثر این حملات تاکنون بیش 27 هزار نفر از جمله زنان و کودکان یمنی به شهادت رسیده یا مجروح شده اند.

این در حالیست که بنابر اعلام سازمان دیده بان حقوق بشر، جنایاتی که ائتلاف سعودی در یمن مرتکب شده یکی از بزرگ ترین جنایت های شکل گرفته علیه بشریت بشمار می رود.

 به نوشته پایگاه اینترنتی العهد، احمد بن شمسی مدیر ارتباطات و شکایات سازمان دیده بان حقوق بشر ائتلاف سعودی را به استفاده از بمب های خوشه های علیه ملت یمن متهم کرده است.

photo_2015-12-27_15-14-50

جنایات عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی در یمن که تاکنون موجب کشته شدن صدها غیرنظامی یمنی شده، توسط سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر بطور مستند ثبت و ضبط شده اند.

این گزارش حاکی است سازمان دیده بان حقوق بشر با نگرانی بسیار تحولات اخیر یمن را دنبال می کند