فرار آخرین تروریست‌های داعش از رمادی

یحیی رسول سخنگوی فرمانده عملیات مشترک در این باره گفت: نیروهای عراقی "شهرک ساختمان های دولتی" در رمادی را به طور کامل به محاصره درآورده اند.

وی افزود: نیروها در آستانه ورود به این شهرک به عنوان آخرین پناهگاه تروریست ها در رمادی هستند.

یحیی رسول تصریح کرد: نیروهای عراقی در حال پاکسازی ساختمان ها و خیابان های اطراف این شهرک از بمب های کارگذاشته هستند تا عملیات ورود به این شهرک و بازپس گیری آن آغاز شود.

وی افزود: انتظار می رود تا یک ساعت دیگر عملیات ورود به این شهرک آغاز شود.

مرکز دولتی موسوم به "اطلاع رسانی جنگی عراق" عراق نیز با اشاره به محاصره شهرک ساختمان های دولتی در مرکز شهر رمادی از سوی نیروهای مبارزه با تروریسم گفت: نیروهای مذکور، عملیات پاکسازی ساختمان های بمب گذاری شده و خنثی سازی و کنار زدن بمب ها از مسیرهای رفت و آمد را آغاز کرده اند.

بنا به اعلام این مرکز، شهرک مذکور، خالی از عناصر داعش است و علت عدم ورود نیروها به آن، بمب ها و مین های فراوانی است که در آن، کار گذاری شده است و نیروهای عراقی در فاصله 120 متری آن مستقر هستند.

مرکز اطلاع رسانی جنگی عراق همچنین اعلام کرد: براساس اطلاعات نظامی به دست آمده و با هماهنگی نیروی هوایی، هواپیماهای ارتش به پناهگاههای عناصر داعش در نزدیکی بیمارستان آموزشی رمادی حمله کردند. همچنین در جریان عملیات ارتش در رمادی، "عمر سامی بدیوی العیساوی" مسئول امنیتی منطقه الفلوجه نیز به هلاکت رسید