موسسه آمریکایی: آمریکا برای تاثیر در انتخابات ایران ناتوان است

موسسه امریکن اینترپرایز در گزارشی با عنوان "آمریکا نمی تواند در سیاست های داخلی ایران تاثیر گذار باشد" نوشت: رهبران کنگره به شدت از عدم پاسخ کاخه سفید به آزمایش موشکی ایران در 11 اکتبر عصبانی هستند.

 

این موسسه آمریکایی نوشت: سازمان ملل مصمم است تا پاسخی را به اقدام ایران پیش از اجرای برجام بدهد. "باب کورکر" دولت اوباما را متهم کرده است که برنامه ای برای مجازات ایران ندارد و آمریکا از اینکه توافق هسته ای، توسط تندرو های ایرانی که منتقد توافق هسته ای ایران هستند، زیر سوال برود و یا این اینکه واکنش آمریکا موجب قدرت گرفتن تندرو ها در پیش از انتخابات بشود، نگران است و در این باره هراس دارد.

 

 

این پایگاه اینترنتی در ادامه افزود: باید این سوال را پرسید که آیا واقعا آمریکا بر این باور است که در سیاست های ایران تاثیر می گذارد؟ باید گفت جواب کوتاه به این سوال "نه" می باشد.

 

ایران بعد از انقلاب سال 1979 رویه پیشین خود را تغییر داد و رهبران آمریکایی برای مدت زیادی است که بدنبال راه های نفوذ در ایران هستند و باید گفت هیچ کدام از آنها موفقیتی را کسب نکرده اند.

 

اوباما با استفاده از تجارب روسای گذشته آمریکا، تمرکز خود را صرف ارتباط مستقیم با رهبر ایران گذاشته، و مقامات آمریکایی به شدت در زمینه انجام رابطه با ایران تلاش های زیادی را انجام داده اند.

 

امریکن اینترپرایز افزود: رهبر ایران نیز دائما از در زمینه ارتباط با آمریکا ابراز شک و تردید کرده است اما از طرفی نیز دائما از ظریف وتیمش در پروسه مذاکرات حمایت نیز کرده است. اکنون ایرانی ها از زمان فر رسیدن رفع تحریم ها خوشحال هستند. باید گفت انتخابات ایران در ماه فوریه تاثیرات زیادی را در آینده ایران خواهد گذاشت و از این رو این انتخابات از اهمیت ویژهای برخوردار است.

 

 

این موسسه آمریکایی در پایان افزود: اکنون مشخص است که سیاست خارجی و داخلی ایران مشخص و ثابت است و این امر نیز مشخص است که حکومت ایران هرچقدر هم که مشکل داشته باشد اما از یک اتحاد کلی برخوردار است و غرب باید به نوعی در قبال ایران رفتار کند که حمایتی از برخی از جناح های داخلی ایران بوجود نیاورد و تاریخ نشان داده است که دستکاری در سیاست های داخلی ایران، موفقیت آمیز نبوده است