کلینتون: اقدامات داعش "نسل کشی" است

"هیلاری کلینتون،"نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اقدامات گروه تروریستی داعش در کشتارمسیحیان، ایزدی ها و دیگر گروههای قومی و مذهبی خاوررمیانه را نسل کشی خواند.

 

هیلاری کلینتون در آخرین اظهارات سیاسی خود در سال میلادی جاری افزود به دلیل مفاهیم گسترده واژه  " نسل کشی" در ماههای اخیر تلاش کرده است از استفاده چنین عبارتی خودداری کند.

 

با توجه به واکنش رهبران جهان شامل پاپ فرانسیس و دیگر فعالان و گروهها، یکی از رای دهندگان از هیلاری کلینتون خواست با استفاده از واژه " نسل کشی" ماهیت گروه تروریستی و افراطی داعش در کشتار مسیحیان، یزدی ها، مسلمانان و دیگر اقلیت های قومی و مذهبی را تشریح کند.

 

کلینتون در پاسخ به یکی از رای دهندگان که در آخرین کارزار تبلیغاتی وی در شهرداری نیوهمشایر از وی پرسید آیا شما هم در اینکه اقدامات گروه تروریستی داعش نسل کشی است با رهبران دینی، سیاسی و سکولار احزاب راست و چپ هم عقیده خواهید شد پاسخ مثبت داد. 
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد،هدف ازاقدامات این گروه تروریستی تلاش عمدی برای نابودی مسیحیان و دیگر اقلیت های مذهبی در مناطق تحت اشغال آنان در خاورمیانه است.

 

بیش از 100 عضو کنگره آمریکا با صدور قطعنامه ای در سپتامبر اقدامات خشونت آمیز گروه تروریستی داعش علیه مسیحیان و دیگر اقلیت های مذهبی و قومی را نسل کشی خواندند.

 

هیلاری کلینتون شب گذشته آخرین سفر دوره ای کارزار ریاست جمهوری خود را در سال کنونی پایان داد.