پس از آزادسازی بیجی – 210 کیلومتری شمال بغداد –گروه‌هایی داوطلب برای کشف و خنثی‌سازی بمب‌های کارگذاشته داعش در منازل مسکونی شهر به بیجی بازگشتند. تعدادی از نیروهای داوطلب خنثی‌سازی بمب پس از ورود به خانه‌ای آسیب دیده، متوجه وجود تله انفجاری در آن شدند که تروریست‌های داعش هنگام فرار از خود برجای گذاشتند. در جریان درگیری شدید نیروهای شیعه و ارتش عراق با تروریست‌های داعش، سرانجام بیجی اکتبر (مهر) از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.

 

لحظه دلهره‌آور خنثی کردن تله انفجاری داعش+ تصاویر و فیلم

 

دو مرد از اهالی خانه در اقدامی شجاعانه کار خنثی سازی بمب را آغاز می‌کنند. یکی از نزدیکان آنها با تلفن همراه خود از مراحل خنثی سازی بمب فیلمبرداری  و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. 

 

لحظه دلهره‌آور خنثی کردن تله انفجاری داعش+ تصاویر و فیلم

 

بیجی دارای بزرگترین میدان نفتی عراق است و 2 ماه پیش از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد؛ اما بسیاری از اهالی این شهر به دلیل وجود تله‌های انفجاری متعدد در خانه‌های مسکونی، از بازگشتن به بیجی پرهیز می‌کنند. به همین دلیل گروهی از سربازان ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی کار پاکسازی خانه‌های بیجی از بمب‌های کارگذاشته شده را آغاز کرده‌اند. 

 

در فیلم 4 دقیقه‌ای منتشر شده نیز در ابتدا پارچه‌ای شبیه به پرده بر روی زمین دیده می‌شود؛ اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد شبکه‌ای از سیم در آن وجود دارد و قطعا تله‌ای انفجاری است.

 

لحظه دلهره‌آور خنثی کردن تله انفجاری داعش+ تصاویر و فیلم

 

نیروهای ارتش عراق تاکنون 3 گور جمعی در بیجی کشف کرده‌اند. در یکی پیکر بی‌جان 24 نفر، در دیگری 14 و در گور جمعی سوم 17 نفر به چشم می‌خورد.