انگلیس در حالت آماده باش برای حمله تروریستی درآمد

روزنامه دیلی تلگراف انگلیس اعلام کرد که همزمان با آغاز جشن‌های سال نوی میلادی، 2000 پلیس مسلح انگلیسی در مناطق مختلف مستقر شدند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که تهدیدهایی درباره احتمال انجام عملیات تروریستی توسط داعش در لندن دریافت شد.

این روزنامه افزود که پلیس انگلیس پس از آنکه از سازمان اطلاعات انگلیس پیام‌هایی درباره احتمال عملیات تروریستی دریافت کرد تمامی مرخصی نیروهای خود را لغو کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس تهدیدهایی علیه چندین پایتخت اروپایی را اعلام کردند که لندن بین این پایتخت‌ها نبوده اما با این وجود بیشترین حالت آماده باش را برای مقابله با حملات احتمالی ترویست‌ها اعلام کرده اند.

این اولین بار پس از بازیهای المپیک 2012 می‌باشد که 2 هزار پلیس انگلیس فراخوانده شده و مرخصی‌های آنها نیز لغو شده است.

مقامات انگلیس به شدت از بروز هرگونه حوادثی مشابه حوادث پاریس در جشن‌های سال نوی میلادی هراس دارند.

از سوی دیگر در حالیکه مقامات بلژیکی دهمین مظنون حملات تروریستی پاریس را دستگیر کردند، جشن‌های سال نوی میلادی در بروکسل به دلیل خطر "بارز" حملات تروریستی لغو شدند.

تصمیم به تعویق انداختن جشن‌های سال نوی میلادی در پایتخت بلژیک شب گذشته (چهارشنبه) و پس از آن اتخاذ شد که دادستان‌های فدرال اعلام کردند "تهدیدهای جدی" درباره حملات تروریستی وجود دارد.

یوان مایور در گفتگو با شبکه خبری آر‌تی‌ال اعلام کرد که مرکز بحران ملی تشخیص داد خطر "بارز" حملات تروریستی علیه جمعیت حاضر در جشن‌های سال نوی میلادی وجود دارد.

دادستان‌ها همچنین اعلام کردند فردی به نام ایوب ب. را به دلیل حضور در فعالیت‌های یک سازمان تروریستی، دستگیر کرده‌اند.

دولت وضعیت هشدار را در ماه گذشته در بروکسل، پس از حملات پاریس که 130 قربانی در پی داشت، به درجه 4 ارتقاء داد - وضعیتی که به معنای "جدی و قریب‌الوقوع بودن" یک حمله است.

مقامات مدارس، مراکز خرید و شبکه‌های ریلی را تعطیل کرده و به کافه‌ها نیز توصیه کردند که زودتر از زمان معمول روز کاری خود را پایان دهند. سطح هشدار در روز 26 نوامبر کاهش یافت.