مک کین: اوباما درصدد کاهش تحریم ها علیه ایران است

در ادامه اظهارنظرها درباره زمان رفع تحریم‌های ایران، یک سناتور نام آشنای جمهوریخواه آمریکایی می‌گوید دولت دموکرات این کشور می‌خواهد تا قبل از انتخابات آتی ایران این اقدام را انجام دهد.

در ادامه اظهارنظرهای مقامات آمریکایی درباره زمان‌بندی رفع تحریم‌های ایران به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای تهران و گروه 1+5، یک ‌قانونگذار ارشد کنگره کاهش تحریم‌ها را به موضوع انتخابات آتی مجالس خبرگان و شورای اسلامی ایران مرتبط کرد.

به گزارش پایگاه «هیل»، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی و نامزد سال 2008 انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌گوید که دولت باراک اوباما با هدف «تقویت میانه‌روها» در انتخابات آتی ایران می‌خواهد تا قبل از آغاز این انتخابات کاهش تحریم‌ها را کلید بزند.

«جان مک کین» در این باره تاکید کرد: «تلاش‌های ناامیدانه و مذبوحانه دولت(اوباما) برای کاهش تحریم‌های(ایران) قبل از انتخابات فوریه، مبتنی بر این اعتقاد بی اساس است که این کار سبب تقویت آنچه که آنها به عنوان نیروی سیاسی "میانه‌رو" تلقی می‌کنند، خواهد شد؛‌موضوعی که هم ساده‌لوحانه و هم خطرناک است».

وی افزود: «عجله برای کاهش دادن تحریم‌ها، تشویق رژیم بیش از پیش تهاجمی ایران است رژیمی که هیچ قصدی برای عادی سازی روابط با غرب یا عقب نشینی کردن از سیاست شرورانه به منظور بی ثبات کردن خاورمیانه ندارد».

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اظهاراتی گفته بود که دولت اوباما به خاطر در پیش بودن انتخابات آتی در ایران، هیچ واکنشی به آزمایش‌های موشکی این کشور نشان نمی‌دهد.