اردن حمایتش از عربستان مقابل ایران را اعلام کرد

دولت اردن می‌گوید حمله به سفارت عربستان در تهران (در اعتراض به اقدام ریاض در اعدام شیخ نمر) نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

ساعتی پیش نیز بحرین حمایت خود از عربستان در قبال حوادث سفارت این کشور در تهران را اعلام و حمله به سفارت سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی اردن «پترا» گزارش داد: اردن بشدت حادثه ورود به ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران را محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار قانون بین‌الملل و توافق ژنو در خصوص حمایت از مراکز دیپلماتیک می‌داند.

«محمد المؤمنی» وزیر امور اطلاع‌رسانی و سخنگوی رسمی دولت اردن گفت که کشورش «با کشور برادر، عربستان سعودی اعلام همبستگی می‌کند و می‌گوید که در مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم در کنار آن ایستاده است».

او افزود، اردن ابراز انزجار می‌کند از آنچه وی آن را «دخالت ایران و اقدام تهران در فضاسازی علیه عربستان و تشدید وضعیت پس از اقدام کشور برادر عربستان به اجرای احکام قضایی علیه محکوم‌شده‌ها» خواند.

سخنگوی دولت اردن همچنین بر ضرورت احترام گذاشتن به مراکز دیپلماتیک و لزوم حمایت از آن و ایجاد امنیت برای آن بر اساس قانون تأکید کرد.

خبرگزاری رسمی اردن در پایان نوشت: دیروز جمعیتی از ایرانی‌ها وارد سفارت عربستان در تهران شدند و آن را آتش‌زدند قبل از آنکه پلیس دخالت کند و آنان را بیرون کند.