فهرست آرزوهای بلندپروازانه اوباما در سال 2016

 "بن رودسی،" معاون مشاور امنیت ملی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد: "گام مهم در اجرای توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی، در هفته های آتی تکمیل می شود. اجرای توافق هسته ای ایران یکی از اولویت های کاخ سفید در سال جاری میلادی است." 

 

وی در ادامه افزود: "باراک اوباما همچنین یک برنامه بلندپروازانه برای سفرهای خود دارد. سفر به چین، ژاپن، لهستان، آلمان، پرو و لائوس همه جزء برنامه های رئیس جمهور آمریکا هستند."

 

رودسی در ادامه خاطرنشان کرد: "به نظر می رسد سفر به کوبا در فهرست آرزوهای اوباما بالاترین رتبه را داشته باشد. این درحالیست که دولت های واشینگتن و هاوانا باید در خصوص برخی مسائل باقیمانده به توافق برسند تا سفر رئیس جمهور به این جزیره سوسیالیست نهایی شود. برخی اختلافات میان آمریکا و کوبا همچنان در سال آخر ریاست جمهوری باراک اوباما حل نشده باقی مانده است."

 

رودسی همچنین گفت: مبارزه با گروه تروریستی داعش نیز در سال جاری میلادی در دستور کار باراک اوباما قرار دارد. قرار است باراک اوباما 12 ژانویه (9 روز آینده) در کنفرانس سالانه "وضع کشور آمریکا" در خصوص گروه تروریستی داعش سخنرانی کند.

 

وی با انتقاد از اظهارات "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا گفت: "کاخ سفید امیدوار است نامزدهای انتخابات آمریکا از لفاظی هایی که به ابزارهای استخدام تروریستها تبدیل می شود، اجتناب کنند. ما با اسلام در جنگ نیستیم؛ بلکه با تروریستها در جنگ هستیم."