نامزد جمهوریخواه آمریکایی: کلینتون دروغگوست

 مارکو روبیو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرد: هیلاری کلینتون یک دروغگوست و همان طور که در قبال حملات تروریستی 2012 میلادی به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی کاری انجام نداد، برای درگیری های سوریه و اوکراین نیز کاری انجام نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: کلینتون در قبال درگیری های سوریه که بدترین بحران انسانی در نسل کنونی است، هیچ اقدامی انجام نخواهد داد. کلینتون در برابر اقدامات روسیه در تجاوز به کشورهای همسایه نیز کاری نخواهد کرد.

روبیو گفت: کلینتون اقدامات ناقصی را در لیبی انجام داد به جای آنکه اقدامات لازم برای جلوگیری از حملات تروریستی به کنسولگری آمریکا در بنغازی را اتخاذ کند، حملاتی که منجر به کشته شدن 4 شهروند آمریکایی شد.

وی هشدار داد: کلینتون نه تنها فرد باکفایتی نیست بلکه یک دروغگوست.

کلینتون به خاطر استفاده از ایمیل شخصی خود برای انجام کارهای رسمی طی سال های 2009 تا 2013 میلادی که وزیر خارجه آمریکا بوده، با انتقادات زیادی روبرو شده است.

در ماه اوت 2015 میلادی، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که حداقل 2 ایمیل کلینتون حاوی مطالب طبقه بندی و فوق محرمانه بوده است. یک قاضی آمریکایی در ماه می به وزارت خارجه دستور داد تا 55 هزار صفحه ایمیل های کلینتون را تا اواسط ژانویه 2016 میلادی منتشر کند.