نامه «القاعده» به «داعش» درباره ایران

بعد از شکست های پی در پی مقامات امنیتی عربستان در مبارزه با گروهک تروریستی داعش، رسانه های وابسته به رژیم سعودی بارها آسمان ریسمان کرده اند تا این گروهک را به شکلی هماهنگ با ایران جلوه دهند.

 
 
اخیر سلمان الانصاری تحلیلگر برجسته سعودی در ادعایی بی اساس گفته داعش توافق ضمنی با ایران دارد به همین خاطر ایران را هدف حملات تروریستی خود قرار نمی دهد.
 
 
این دفعه هم سایت شبکه العربیه طی ادعای عجیبی گزارش داده که القاعده با گروهک داعش درباره حمله نکردن این گروهک به ایران به توافق رسیده است.
 
 
شبکه سعودی العربیه در این رابطه ادعا کرد: «القاعده در سال 2014 نامه ای به داعش نوشته که در این نامه خواستار شد هیچگاه نیروهای داعش ایران یا منافع این کشور در خارج را هدف قرار ندهند.»
 
 
العربیه که این نامه را به پیام صوتی ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش مستند کرده در ادامه ادعا کرد: «القاعده در این نامه هدف از دور شدن داعش از حمله به ایران را حفظ خطوط حمایتی القاعده اعلام کرده که ایران به ارائه این خطوط حمایتی به القاعده متعهد شده است.»
 
 
لازم به ذکر است که این ادعاهای بی اساس رسانه های وابسته به آل سعود بعد از آن مطرح می شود که عربستان نتوانست تا با ادعای وجود هماهگی مستقیم ایران با داعش کاری از پیش ببرد به همین خاطر در ادعای جدیدی از وجود واسطه میان هماهنگی داعش با ایران سخن به میان آورده است.