جلادی که سر آیت الله نمر را از بدن جدا کرد/عکس

وزارت کشور رژیم آل سعود دو روز قبل با انتشار بیانیه ای از اعدام 47 شهروند این کشور از جمله شهید مجاهد، آیت الله شیخ نمر باقر النمر خبر داد.



در این بیانیه، وزار کشور سعودی همه این افراد که بیشترشان از اعضای گروهک های تروریستی بودند را "تروریست" نامید و اعلام کرد که اعدام این افراد به دو نحو بریدن سر با شمشیر و تیراندازی به سمت آنها انجام داده است.



در همین راستا برخی اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که شهید نمر از افرادی بوده که سر وی را بریده اند از همین رو آل سعود جرأت تحویل دادن جنازه به خانواده این شهید را نداشته لذا پیکر مطهر وی را به طور مخفیانه در محلی نامعلوم دفن کرده است.



در همین حال برخی اطلاعات در فضای مجازی سعودی منتشر شده که حاکی از آن است که فردی که سر مبارک آیت الله نمر را با شمشیر زده، کسی نیست جز جلاد سرشناس سعودی«محمد سعد البشی».

 

 
 
محمد سعد البشی کیست؟
 

او یکی از قدیمی ترین و سرشناس ترین جلاد عربستان سعودی به شمار می رود. وی هر ماه به طور میانگین سر 7 تا 10 نفر را در عربستان با شمشیر می زند.


وی چندی قبل در گفتگو با رسانه های غربی گفته بود: اگر یک بار دیگر جوان بشوم و بخوام شغلی را برای خود انتخاب کنم، باز هم جلاد خواهم شد.


ناگفته نماند به دلیل بی رحم بودن شغل جلادی، آل سعود طی چند سال اخیر با کمبود نیرو برای این کار مواجه شده لذا وزارت کشور سعودی سال گذشته با انتشار آگهی رسمی در وب سایت این وزارتخانه اعلام کرد که خواهان استخدام 8 جلاد برای اجرای احکام اعدام با شمشیر است و از شهروندان سعودی جویای کار خواسته بود که در صورت تمایل، خود را به وزارت کشور سعودی معرفی کنند.