سازمان اطلاعات و نیروهای امنیتی پاکستان مراکز استقرار داعش در شهر کراچی را شناسایی کردند.

به گزارش سازمان اطلاعات پاکستان در چند روز گذشته 40 نفر از کراچی به سوریه اعزام شده‌ و تلاش برای اعزام نیروهای بیشتر ادامه دارد.

بر اساس این گزارش یک سوم یا نیمی از نیروهای اعزام شده به سوریه کشته شده‌اند و بقیه در حال جنگیدن در این کشور هستند.

نیروهای امنیتی موفق شدند یک رهبر داعش را که اعزام نیرو به سوریه را به عهده داشت از منطقه اورنگی تاون کراچی دستگیر کنند.

گزارش ها نشان می‌دهد «القاعده» نقش مهمی در پشتیبانی از داعش دارد و مناطق گلشن‌اقبال، ملیر و اورنگی‌تاون را تبدیل به مراکز جذب نیرو برای کمک به این گروه تروریستی در سوریه کرده است.

 بازجویی از اعضای دستگیر شده داعش نشان می‌دهد آنها در شهر کراچی 10 مرکز استخدام نیرو دارد و شبه‌نظامیان کارآزموده عضو القاعده و طالبان را به سوریه و افغانستان اعزام می‌کنند.

بر اساس این گزارش مراکز استخدام شبه نظامی تا قبل از این برای اعزام تروریست‌ها به افغانستان استفاده می‌شد اما در حال حاضر این مراکز فعالیت خود را به اعزام نیرو به سوریه متمرکز کرده‌اند.

یکی از فعالیت‌های مهم مراکز استخدام داعش در کراچی خریداری کودکان انتحاری و شستشوی مغذی نوجوانان برای جهاد در سوریه است.

کامران‌گوجر عضو ارشد داعش در ایالت پنجاب پاکستان در اعترافات خود گفت: همسرش و یک زن دیگر در شستشوی ذهنی زنان و دختران جوان برای پیوستن به داعش دست دارند و آنها را برای جهاد النکاح به سوریه اعزام می‌کنند.

وی افزود: تا کنون تقریبا 20 زن به سوریه اعزام شده‌اند که بیشتر آنها اهل شهر کراچی بودند.

گوجر گفت: زنان عضو داعش کار جمع‌آوری کمک‌های مالی و فراهم کردن مقدمات ازدواج اعضای داعش را نیز به عهده دارند.

روز گذشته نیروهای امنیتی پاکستان با کمک اطلاعاتی که از اعضای دستگیر شده داعش در این کشور بدست آورده بودند 6 نفر از جمله «عامر منصور» سرکرده این گروه را در شهر «سیالکوت» دستگیر کردند.

لازم به ذکر است پلیس مبارزه با تروریسم با بازجویی از «کامران گجر» یکی دیگر از اعضای داعش پاکستان در ایالت پنجاب لیستی121 نفره از زنان وابسته به داعش در شهر کراچی بدست آورده است.

علاوه بر این اسلام آباد قصد دارد از طریق پلیس اینتر پل اعضای پاکستانی وابسته به داعش را که خارج از کشور زندگی می کنند نیز دستگیر نماید.

چند روز پیش سازمان اطلاعات پاکستان با هشدار درباره نفوذ داعش در این کشور نظارت بر دانشگاه‌ها و مدرسه‌های دینی برای جلوگیری از فرار تکفیری‌ها به سوریه را تشدید کرده است.

رسانه های پاکستان خبری منتشر کردند که طبق آن زنی به نام بشری که فارغ‌التحصیل دانشگاه پنجاب است و سرپرستی یک مدرسه دینی را به عهده داشت به همراه فرزندانش به داعش در سوریه پیوسته است.

گزارش ها حاکی از این است که خانواده‌های پیرو مذهب دیوبند که شاخه‌ای از وهابی‌ها و سلفی‌ها هستند تمایل زیادی برای پیوستن به داعش دارند و در حال حاضر جهاد در سوریه را وظیفه شرعی خود می‌دانند.

بعد از انتشار خبر پیوستن تعدادی از پاکستانی‌ها به داعش موجی از نگرانی مردم این کشور را فراگرفته و امکان نفوذ این گروه تروریستی در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش رسانه‌های پاکستان نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی این کشور در حالت آماده‌باش به سر می‌برند تا از هر حادثه ناگواری در برابر عملیات‌های داعش جلوگیری کنند.

داعش با کمک لشکر‌جهنگوی، طالبان و القاعده در حال افزایش نفوذ خود در پاکستان است این در حالی است که وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: بیشترین عملیات‌های تروریستی در سال 2015 در این کشور مربوط به داعش می‌باشد که البته در برخی موارد به نام لشکر جهنگوی و طالبان تمام شده است.