ارتش سوریه به پیشروی خود در محور شهر "حرستا القنطره" در اطراف مرج السلطان در حومه شرقی دمشق ادامه داد و بعد از درگیری ها با عناصر گروه تروریستی جیش الإسلام که بعد از کشته شدن زهران علوش سرکرده سابق خود پی در پی متحمل شکست می‌شود، تعداد دیگری از ساختمانهای موجود در این شهر را به کنترل خود در آوردند.

جنگنده های سوریه نیز بیش از 6 بار مواضع گروه تروریستی "اجناد الشام" در شهر داریا در حومه غربی دمشق را بمباران کردند.

آمادگی ارتش سوریه برای عملیات گسترده در حومه غربی دمشق

برخی از گزارشها از آمادگی ارتش سوریه برای انجام عملیات نظامی زمینی گسترده در داریا حکایت دارد.

نیروهای ارتش سوریه چند روز قبل موفق شدند راه امدادرسانی به گروههای تروریستی از المعضمیه به داریا را مسدود کنند.

دفع حمله داعش به المبعوجه

همچنین ارتش سوریه با کمک گروههای دفاع مردمی تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به روستای "المبعوجه" در حومه شرقی حماه در شمال این کشور را دفع کردند.

داعش قصد داشت جنایتی که چند ماه پیش علیه اهالی این روستا مرتکب شد و بیش از 50 نفر از اهالی این روستا از جمله زنان و کودکان در پی آن جان باختند، تکرار کند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که ارتش سوریه و کمیته های مردمی به تروریستهای مهاجم حمله کردند و موفق شدند موقعیت خود را مناطق اطراف این روستا تثبیت کنند. یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه نیز خطوط امدارسانی به تروریستها را هدف قرار دادند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

و خبر دیگر اینکه پایگاههای وابسته به معارضان به ترور سرکرده احرار الشام در حومه شمالی شهر  حمص در مرکز سوریه از سوی افراد ناشناس اعتراف کردند. این پایگاهها جزئیات بیشتری از چگونگی ترور این سرکرده احرار الشام اعلام نکردند.

در منطقه الشرقیه نیز ارتش سوریه به پیشروی خود در محور "جبل الثرده" و "تل الکروم" در اطراف فرودگاه نظامی شهر دیرالزور ادامه داد و موفق شد بیش از 33 تروریست داعشی از جمله "عبدو جزره" مسئول رسانه ای این گروه تروریستی را به هلاکت برساند.

همچنین ارتش سوریه موفق شد یک تانک بمب گذاری شده و توپ "هاوترز" ساخت آمریکای تروریستها را منهدم کند.

مقاومت مردمی در منطقه الشرقیه معروف به "صقور الجزیره و الفرات" از عزم خود برای تشدید عملیات نظامی علیه داعش در شهر دیرالزور و حومه آن خبر دادند و در بیانیه ای از همه خواستند که به آنها بپیوندند.