یک منبع نزدیک به اثیل النجیفی فرمانده به اصطلاح الحشد الوطنی(تشکلی که طیف‌های بعثی صدامی با حمایت رژیم‌های مرتجع عرب و ترکیه در مقابله با نیروهای بسیج مردمی عراق تشکیل داده‌اند) از اقدام ترکیه و منطقه کردستان  عراق در احداث پایگاه نظامی در استان نینوا با حمایت عربستان و قطر پرده برداشت.

اثیل النجیفی متهم شماره یک سقوط موصل و سیطره تروریست‌های تکفیری بر این شهر مهم شمال عراق است، وی در حالی که باید در شهر می‌ماند و با کمک دیگر نهادها و گرو‌ه‌ها اجازه اشغال این شهر را نمی‌داد، شب هنگام به طرز خفت‌باری از موصل گریخت.

منبع نزدیک به اثیل النجیفی که با یکی از رسانه‌های عراقی گفت‌وگو می‌کرد، افزود ترکیه با هماهنگی حکومت کردستان عراق شروع به ساخت این پایگاه در منطقه ربیعه استان نینوا کرده است که این پایگاه تحت نظارت مستشاران ایتالیایی قرار خواهد گرفت که این مستشاران در حال حاضر در منطقه کردستان عراق حضور دارند و احتمال شرکت مستشاران سعودی و قطری هم وجود دارد.

البته ترکیه و رژیم‌های عربی همچون  عربستان و قطر برای توجیه دخالت‌های خود مدعی شده اند این اقدامات به درخواست عراقی‌ها صورت می‌گیرد، در حالی که چنین ادعایی هیچ پایه حقوقی و قانونی ندارد، چرا که این اقدامات ناقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق است و این رژیم‌ها با دور زدن دولت مرکزی عراق در حال پیشبرد سیاست‌های مداخله جویانه خود با پوشش فریبنده حمایت از نیروهای به اصطلاح الحشدالوطنی(نیروهای ملی سنی مذهب) آن هم به سرکردگی افرادی است که متهمان اصلی تحویل مهمترین شهر شمالی عراق(موصل) به تروریست‌های تکفیری هستند.

در حال حاضر ترکیه هزاران نظامی خود را به همراه بیش از 125 دستگاه تانک و زره‌پوش در نزدیکی شهر موصل در منطقه زیلکان به بهانه آموزش نیروهای الحشد الوطنی به سرکردگی اثیل النجیفی مستقر کرده است و با وجود درخواست‌های پیاپی دولتمردان عراقی و محکومیت این اقدام تجاوزکارانه از سوی مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، مقامات ترکیه بر ادامه حضور نظامیان متجاوز خود در خاک عراق اصرار می‌ورزند، این در حالی است که نظامیان ترکیه در نزدیکی شهری مستقر هستند که در اشغال تروریست‌های تکفیری  داعشی مورد حمایتشان قرار دارد.

فرار دسته‌جمعی داعشی‌ها از شرق الرمادی

از سوی دیگر منابع عراقی از آغاز فرار دسته‌جمعی تروریست‌های داعشی از منطقه الصوفیه در شرق شهر  الرمادی خبر دادند.

این منابع گفتند گروه‌های بزرگی از تروریست‌های داعشی و خانواده‌هایشان از منطقه الصوفیه در شرق الرمادی گریخته‌اند.

این منابع افزودند فرار دسته جمعی داعشی‌ها با پیشروی نیروهای امنیتی در این منطقه و حملات کوبنده توپخانه و نیروی هوایی ارتش به مخفیگاه‌های آنها همزمان است.

از سوی دیگر الفرات از هلاکت بیش از 140  داعشی در مناطق مختلف عملیاتی و انهدام چهار مخفیگاه آنها در محور شمالی الرمادی خبر داد.

منابع عراقی همچنین از انهدام دو خودروی بمب‌گذاری تروریست‌های تکفیری در یک حمله هوایی در شرق الرمادی، زخمی شدن سخنگوی گروه تروریستی داعش در منطقه بروانه و هلاکت پنج سرکرده مطرح داعش در شهرستان هیت و 10 تروریست دیگر خبر دادند.