درتیر اندازی که در  آخر هفته در سال جدید روی داد، 3 نفر کشته و حداقل 21 نفر  در شیکاگو زخمی شدند.

در تیراندازی‌ای، مرد 33 ای که در ماشین پارک شده‌اش نشسته بود به ضرب گلوله کشته شد. در این واقعه که روز جمعه اتفاق افتاد پلیس اعلام کرد این فرد عضو  باند شناخته شده‌ای بوده است.

به گزارش اِی بی سی نیوز اولین شلیک گلوله که در سال 2016 اتفاق افتاد، ساعت 12:05 بامداد بود که طی آن گلوله‌ای به طبقۀ دوم خانه‌ای شلیک شد و  به دست خانم 34 ای اصابت کرد.

خواهر قربانی می‌گوید ما تنها صدای ضعیفی شنیدیم و تصور کردیم گلوله از  پشت سر خواهرم عبور کرد اما او دستش را بلند کرده بود که تیری که از پنجره عبور کرده بود و به انگشت او اصابت کرد. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که اعضای خانواده و کودکانشان به خاطر سال نو به منزل ما آمده بودند و در جشن وسرور بودند. اگر یکی از کودکان در مقابل تلوزیون (محل اصابت گلوله) ایستاده بود معلوم نیست چه فاجعه‌ای ر خ می‌داد.

گلوله توسط یکی از همسایگان شرور شلیک شد که در حال جشن گرفتن با شلیکه گلوله بود. همۀ همسایگان از صدای گلوله وحشت‌زده شده بودند.

حدود 2 ساعت بعد شیکاگو شاهد اولین قتل در سال جدید بود. قربانی پسر 24 ساله‌ای بود که یکی از اعضای باند یود. او در کافه‌ با فرد دیگری در حال مشاجره بود که ناگهان طرف مقابل اسلحۀ خود را در آورد و قربانی را کشت.

گفتنی است،ساعات پایانی سال 2015 پلیس اعلام کرد که آمار قتل 50 نفر بیشتر از آمار سال 2014 بوده‌است.