شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا شاهد حادترین بحران بی‌خانمانی در این کشور است و بطور پیوسته بر تعداد بی‌خانمان‌ها افزوده می‌شود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: بحران چند دهه‌ای بی‌خانمانی در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا در آمریکا در سالهای اخیر حادتر شده است بطوریکه حلبی آبادها در محله های مختلف شهر ریشه دوانده اند.

مقامات منتخب شهری حل حادترین بحران بی خانمانی کشور را از جمله اولویت هایشان اعلام کرده اند اما بودجه کمتری را در مقایسه با سایر هزینه ها به تامین مسکن و خدمات مرتبط اختصاص داده اند. این درحالی است که شورای شهر لس آنجلس روز پنجشنبه با فهرست وسیع تری مشتمل بر 26 هزار مرد،‌ زن و کودک بی خانمان مواجه شد که نیاز مبرم به سرپناه دارند. طبق برآورد تحلیلگران ارشد بودجه شهری، این امر مستلزم بودجه ای حداقل بالغ بر یک میلیارد و 850 میلیون دلار طی 10 سال آینده است. بودجه اختصاص یافته برای تامین مسکن در لس آنجلس در سال مالی کنونی حدود 30 میلیون دلار است.

مقامات شهری دهها گزینه برای تامین بودجه لازم جهت اجرای طرح های تامین مسکن پیشنهاد داده اند که استفاده از حق الزحمه معاملات املاک، اوراق بهادار و افزایش مالیات‌ها را در بر می گیرد. با اینحال مقامات شهری به کرات با انتقادهای شدید به علت گسترش چادرهای بی خانمان‌ها در نقاط مختلف شهر مواجه بوده اند و برای اجرای طرح های درازمدت جهت مهار بحران بی خانمانی عملا باید به کمکهای مالی ایالتی یا فدرال متکی باشند.