به گزارش برنا به نقل از یورونیوز، یگان های ضد شورش پلیس روسیه، روز چهارشنبه دهها تن از تظاهرات کنندگان را در مسکو، پایتخت این کشور بازداشت کردند.

این تظاهرات کنندگان که در اعتراض به نادیده انگاشته شدن قانون اساسی و شیوه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تلاش کردند تا در میدان مرکزی مسکو بست بنشینند با برخورد نیروهای امنیتی مواجه شدند.

کنستانتین کوسیاکین، یکی از مخالفان دولت می گوید: «انتخاباتی در کار نیست. آنها می خواهند که ما از میان عده ای که خود در نظر گرفته اند نمایندگان را انتخاب کنیم. ما نظر دیگری داریم و بر این باوریم که آنها به ما اجازه نمی دهند که کسانی را که می خواهیم، انتخاب کنیم و بنابراین عقیده داریم که این انتخابات و شیوه برگزاری آن غیرقانونی است. ما خواهان تغییر این سیستم سیاسی هستیم.»

معترضان در شعارهای خود خواهان کناره گیری ولادیمیر پوتین از سیاست و برگزاری انتخابات آزاد شدند.

ماریا اورلفسکایا، یکی دیگر از شهروندانی که در این تظاهرات شرکت کرده می گوید: «من برای حمایت از ماده سی و یک قانون اساسی به تظاهرات پیوسته ام. اینجا هستم چراکه به همه شهروندان و کشورم تعلق دارم. من حق دارم که بدون حمل سلاح در هرکجای این کشور، و در هر تجمعی نظرم را مطرح کنم اما این حق از ما سلب شده است.»

تظاهرات روز چهارشنبه آخرین گردهمایی اعتراضی مخالفان بود که در روز سی و یکم هر ماه میلادی برگزار شده است. انتخاب روز سی و یکم برای این اعتراض، اشاره ای به ماده سی و یک قانون اساسی فدراسیون روسیه دارد.

دولت روسیه بدون توجه به اعتراض های گسترده به ضوابط در نظر گرفته شده برای انتخابات مجلس نمایندگان، دوما اعلام کرده است که چهارم دسامبر این انتخابات را برگزار خواهد کرد.

مخالفان دولت دیمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه می گویند که انتخاب رئیس جمهوری آینده به نتیجه انتخابات مجلس نمایندگان، دوما بستگی دارد.

به باور معترضان، نتیجه این انتخابات از پیش مشخص و به نفع حزب اتحاد روسیه که حزب متبوع ولادیمیر پوتین است رقم خواهد خورد.