لاف گزافه العربیه برای ایرانیان

العربیه در عنوان این گزارش سفارشی و البته تبلیغاتی نوشته است: پنج اسلحه مرگباری که سعودی در اختیار دارد و ایران باید از آن بترسد!

به گزارش افکانیوز ، این سایت سپس به معرفی جنگنده ایگل F-15 ، جنگنده اروپایی تایفون، هلیکوپترهای آپاچی، تانک‌های ام 1 ای 1 آبرامز و کشتی جنگی مدل ریاض پرداخته و نوشته است این سلاح ها می توانند در جنگی رویاروی میان ایران و عربستان نیروهای نظامی ایران را زمینگیر کنند! 

شاخ و شانه کشیدن این رسانه سعودی البته برای کاربران ایرانی تازگی ندارد. اما نکته جالب توجه این است که عربستان سعودی با همه تسلیحات خریداری شده از سوی آمریکایی ها حتی نتوانسته در جنگی که به گفته خودش با شبهه نظامیان مورد حمایت ایران در یمن به راه انداخته به پیروزی چشمگیری دست پیدا کند. 

سعودی پس از 27 روز مجبور شد نبردی را که با عنوان طوفان قاطع آغاز کرده بود با آتش بسی ناپایدار خاتمه دهد. عربستان در این جنگ از کمک مستقیم نظامی اسرائیل هم بهره گرفت و همزمان ائتلاف های ساختگی اش را نیز به رخ ایران کشید اما آنچه در نهایت برای این کشور باقی ماند مسئولیت آغاز جنگی بود که سیاستمداران بی تجربه سعودی نتوانستند حداقل انگونه که از ابتدا ادعا کرده بودندآن را خاتمه دهند.

درواقع سعودی ها در جنگ با حوثی های یمن همه چیز داشتند جز "مرد جنگی" عنصری که تلاش کردند مثل دیگر موارد با پول بادآورده نفتی از کشورهای دیگر خریداری کنند. درواقع ارتش سعودی از یک مقطع زمانی به بعد تنها با تلاش مزدوران خارجی در حال نبردی رقت بار با حوثی های یمنی بود. 

در تابستان گذشته نیز امریکا در گزارشی اطلاعاتی ارزیابی کرد که در جنگ 100 روزه یمن، بیش از 2 هزار و 300 نظامی سعودی از جمله دهها افسر و خلبان به هلاکت رسیده و صدها مواضع نظامی در حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به استان‌های مرزی عربستان منهدم شده‌اند. 

سعودی ها در تاریخ چند ده ساله پادشاهی خود یکبار زمانی که به پشتیبانی صدام در مقابل ایران پرداختند و باردیگر زمانی که در منطقه خود را هماورد ایران یافتند شکست های سنگینی را متحمل شدند.نه موشک های ابتدایی حوثی ها با تسلیحات مدرن آنان قابل قیاس بود و نه حتی پشتیبانی کشورهای غربی از آنان با حمایت از حوثی های بیابان نشین برابری می کرد. با این حال حوثی ها عنصری داشتند که نه سعودی ها و نه اماراتی ها و دیگر همپیمانانشان در منطقه هیچگاه نتوانسته اند در سایه درآمدهای بادآورده نفتی تولید کنند. "مرد جنگی" همان عنصری که ایرانیان در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند روی دریایی از این عنصر با ارزش نشسته اند.