واکنش مرکل به حمله تروریستی استانبول

صدر اعظم و وزیر امور خارجه آلمان حملات تروریستی روز گذشته در استانبول را محکوم کردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده حدود هشت آلمانی در حملات تروریستی روز گذشته در استانبول کشته شدند، وزارت امور خارجه آلمان نیز این خبر را تایید کرده است.

صدر اعظم آلمان درباره این حمله تروریستی این گونه اظهار نظر کرده است که فکر من در این ساعت ها و لحظات طبیعتا پیش بازماندگان قربانیان این حادثه تروریستی و مجروحان آن است.

وی با تاکید بر اینکه امروز تروریسم به استانبول رسیده است و پیش از آن در پاریس، تونس و مکان های دیگر؛ همچنین یادی از همه قربانیان حملات تروریستی بخصوص در ترکیه کرد.

مرکل همچنین تاکید کرد که تروریسم بین المللی یک بار دیگر چهره غیر انسانی خود را نشان داد. دولت آلمان همه اقدامات لازم را انجام می دهد تا  همراه با ترکیه هر چه سریع تر کمک های ضروری را سازماندهی کند. این مسئله ضرورت دارد که قاطعانه علیه ظلم و ستم تروریسم بین المللی بایستیم.

وی افزود: تروریسم همواره یک هدف داشته و آن زندگی آزاد ما در جوامع آزاد بوده است. تروریست ها دشمن همه بشریت هستند.

دولت ترکیه اعلام کرده است که عامل حمله تروریستی روز گذشته در استانبول یک تبعه سوری عضو سازمان تروریستی داعش بوده است.

وزیر امور خارجه آلمان هم از یک اقدام بزردلانه وحشیانه سخن گفته که دولت آلمان به شدت آن را محکوم می کند. همزمان وی اطمینان داد که ما در طرف ترکیه قرار داریم.

رئیس جمهور آلمان هم عمیقا درباره این حملات تروریستی ابراز نگرانی کرده و اظهار داشت که آنچه که امروز در استانبول اتفاق افتاده است وحشتناک است.

انفجار انتحاری روز گذشته در قلب منطقه گردشگری استانبول و نزدیک مسجد سلطان احمد حدود 30 کشته و زخمی برجای گذاشت. این انفجار باعث شد تا نخست‌وزیر ترکیه نشست امنیتی فوق‌العاده را خواستار شود.