ایران توانایی تهدید موجودیت اسرائیل را دارد

«دور گلد» در سخنانی در مرکز محققان بین‌المللی «وودرو ویلسون» با اشاره به «توانایی منحصربفرد ایران برای تهدید موجودیت اسرائیل»، مدعی شد، ایران کشوری 80 میلیونی است که به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر»، «دور گلد» که پیشتر نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بوده و اکنون نیز مدیرکل وزارت خارجه این رژیم است، در گفت‌وگوی یک ساعته با «آرون دیوید میلر» مشاور سابق امور خاورمیانه در وزارت خارجه آمریکا به تشریح آنچه مدعی بود اهداف منطقه‌ای ایران است، پرداخت.

او در این باره مدعی شد: «قاطعانه بر این باورم که ایران می‌خواهد سوریه را به استان خود تبدیل کند. ایران با ترویج اسلام شیعه در سوریه، به دنبال ایجاد تغییر سیاسی و اجتماعی است تا سوریه را به ایران پیوند دهد».

این مقام صهیونیستی در بخش دیگری از ادعاهای خود افزود: «توسعه مذهبی ایران در سوریه صرفا مسئله ساخت مساجد شیعه نیست، بلکه مسئله استقرار دائمی این کشور علیه اسرائیل است و این چیزی است که ما نمی‌توانیم بپذیریم».

ظاهرا با توجه به‌ بی‌منطق بودن سخنان این دیپلمات اسرائیلی بود که پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» نوشت، «دور گلد» یک دیپلمات زیرک و دانشمند و یکی از محترم‌ترین دیپلمات‌های اسرائیلی است و احتمال دارد سخنان او درباره اهداف ایران در سوریه، یک تحلیل واقعی نباشد بلکه راهی برای بیان دیدگاه متمایز اسرائیل درباره فعالیت‌های روسیه و ایران در سوریه باشد.