بخش وسیعی از استان لاذقیه سوریه آزاد شد/نقشه

 استان لاذقیه در شمال غرب سوریه و هم مرز با کشور ترکیه از ابتدای بحران با حمایت‌های دولت‌های منطقه مورد هجوم گروه‌های تروریستی قرار گرفت و بخش‌هایی از آن به اشغال عناصر تروریستی درآمد.

موقعیت استان لاذقیه در شمال غرب سوریه

 

پس از سقوط شهر ادلب، مرکز استان ادلب (در شرق استان لاذقیه) تروریست‌ها با کمک فراوان دولت ترکیه و تجهیزات نظامی پیشرفته حملات وسیعی را در استان لاذقیه آغاز کردند و موفق شدند مناطق دیگری را به تصرف خود درآورند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از افزایش فشارها در این منطقه از پانزدهم مهرماه سال جاری عملیات پاکسازی استان لاذقیه را با کمک نیروی هوایی روسیه آغاز کرده‌اند تا علاوه بر جلوگیری از پیشروی تروریست‌ها به شهر لاذقیه، آزادسازی مناطق اشغال شده را در دستور کار قرار دهند.

مشاهده اندازه بزرگتر در اینجا    

 

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله در سه ماه گذشته بیش از 300 کیلومتر مربع از خاک استان لاذقیه را از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

براساس این گزارش مناطق آزاد شده به شرح ذیل است:

ارتفاعات الکتف، جب الزعرور، رویسه اسکندر، کتف ساعور، روستای عکو و بلندی های اطراف آن، منطقه عرافیت، ارتفاعات جب الاحمر (شامل 6 بلندی)، کتف الغدر، کتف الغنمه و رویسه الدیبات، روستای کفر دلبه، کوه النوبه، کوه الزویک، روستاهای غمام و دغمشیله و ارتفاعات اطراف، دیر حنا، کوه الکوز، غابات فرنلق، برج زاهی، جبل زاهی، عطیرة و جبل العزر، «تل راشون»، «تل زینونة»، «تل الملوحة»، «تل 1154» و «تل کتف الغنمة» ، جبل الترکمان و ارتفاعات شیر المسیره، رویسه القرعه و رویسه النبعه بیت فارس» و کوه‌های «بیت فارس»، روستاهای «القصب و برج القصب»، بلندی‌های الحاره، روستای «کبیر»، مناطق 5، 435، 535 و 539 ، «جبل نوبه»«برج القصب یا ربیعیة» «رویسة الدیبات» در جنوب غربی «رویسة الحمیضة».

شمال لاذقیه قبل از آزادی سلمی و مارونیات در شمال آن (اندازه بزرگتر اینجا    )

آزادی سلمی (مشاهده اندازه بزرگتر اینجا    )

 

به گزارش فارس، آزاد سازی شهرک راهبردی سلمی در روز گذشته نیز ضربه سنگینی را به تروریست ها وارد کرد زیرا این شهرک یکی از پایگاه های عناصر تروریستی به شمار می آمد.

با تصرف شهرک سلمی، 70 تا 80 درصد ارتفاعات بسیار مهم «جبل الاکراد» تحت کنترل ارتش سوریه و حزب‌الله قرار گرفته است.

عناصر تروریستی پس از سقوط شهر سلمی به سمت شهرک های مارونیات و دویرکه در غرب سلمی عقب نشینی کردند.

گروه های تروریستی جبهه النصره، فیلق الشام، جیش الفتح و جیش الحر از نیروهای زبده چچنی و از عناصر فعال در استان لاذقیه به شمار می آیند.