دستگیری افراد مرتبط با حمله تروریستی استانبول

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در نشست خبری در استانبول گفت: 4 نفر در ارتباط با حمله تروریستی روز گذشته در  میدان احمد سلطان در مرکز شهر استانبول دستگیر شدند.

احمد داود اوغلو با اشاره به اینکه حمله روز گذشته توسط گروه تروریستی داعش انجام گرفته است، تصریح کرد: در زمانی که مناسب بدانیم به داعش پاسخ نظامی خواهیم داد.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه تمام اقدامات لازم برای کمک به مجروحان آلمانی انجام شده ابراز داشت که به زودی در راس هیئتی وزارتی راهی آلمان می‌شویم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از این پس تدابیر امنیتی در شهر استانبول به ویژه مناطق حساس این شهر تشدید می‌شود، افزود: دولت آنکارا از زمان وقوع حملات پاریس تدابیر امنیت برای حمایت از امنیت مردم و توریست ها در ترکیه تشدید شد و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ترکیه‌ای تحرکات مشکوک را زیر نظر گرفتند.

وی با تشکر از کشورهایی که پس از حادثه تروریستی استانبول، این اقدام را محکوم کردند، گفت: کشورش از سفر وزیر خارجه آلمان به ترکیه استقبال می‌کنم.

داود اوغلو تصریح کرد که استانبول شهر بزرگی است و همچنان آماده استقبال از توریست‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرد بمب گذار تحت عنوان آواره سوری وارد خاک ترکیه شده بود، هر فردی که با داعش ارتباط داشته باشد با او براساس قانون رفتار می شود.

روز گذشته انفجاری تروریستی در شهر استانبول توسط یک سعودی عضو داعش انجام شد که درپی این حمله 10 نفر کشته و 20 تن نیز زخمی شدند که افراد کشته شده همگی غیر ترکیه‌ای بودند.