ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه در لاذقیه

ارتش سوریه با کمک گروههای دفاع مردمی پیشروی خود در حومه شمالی شهر لاذقیه را ادامه داد و کنترل کامل روستاهای "مرج خوخه"، "المارونیات" را بعد از فرار گروههای تروریستی از آنجا به دست گرفت.

یک منبع نظامی تأکید کرد علی‌رغم وجود تروریستهای چچنی، ترکمستانی و قفقازی در منطقه جبل الترکمان و برخورداری آنها از حمایت مستقیم دستگاه اطلاعاتی ترکیه، اما روحیه آنها در پی پیشروی‌های سریع ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه به‌شدت تضعیف شده و فریادهای کمک‌خواهی آنها بالا رفته است و این در حالی است که النصره و احرار الشام و جیش الإسلام یکدیگر را به خیانت علیه هم متهم می‌کنند.

ارتش سوریه 35 مجتمع مسکونی در جنوب "تل‌الهش" و مقر "تیپ 82" در شهر شیخ مسکین در حومه شمالی درعا در جنوب این کشور را به کنترل خود در آورد.

جنگنده‌های سوریه نیز چندین بار مواضع تروریست‌ها در "ناحته" و "الحراک" در حومه شرقی درعا و مقرهای فرماندهی و مراکز آموزش آنها را بمباران کرد.

و خبر دیگر اینکه انتظار می‌رود طی ساعات آینده مرحله دوم اجرای توافق منطقه الوعر آخرین منطقه تحت کنترل تروریست‌ها در شهر حمص در مرکز این کشور بر اساس آتش‌بس بین دولت سوریه و گروههای تروریستی اجرا شود.

مرحله اول توافق آتش‌بس در الوعر تقریباً یک ماه قبل انجام شد و برخی از افراد مسلح از این منطقه به حومه شمالی حماه منتقل شدند.