موگرینی: موضوع امروز شورا سوریه است

 «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز درباره سخنرانی خود در شورای روابط خارجی اروپا،در جمع خبرنگاران گفت: «امروز بیش از هر چیز در مورد سوریه صحبت خواهیم کرد.»

وی همچنین گفت: «پس از اخبار خوبی که در مورد آغاز اجرای توافق هسته‌ای با ایران داشتیم، باید به کار خود ادامه دهیم چرا که وضعیت میدانی منطقه، خود به خود بهبود نخواهد یافت. حتی دیروز اخبار وحشتناکی از داخل سوریه شنیدیم، به نظرم اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل این وظیفه را دارند که به این وضعیت فاجعه‌بار پایان دهند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «باید برای دسترسی انسان‌دوستانه به شهرها در سوریه کار کرد و باید اطمینان یابیم که در شرایطی که روی روندی سیاسی کار می‌کنیم و امیدواریم  که این روند آغاز شود، وضعیت مردم سوریه چه در داخل و چه خارج از این کشور هم بهتر شود. »

وی افزود: «من این مسئله را همین چند روز قبل با استفان دی‌میستورا و اپوزیسیون در میان گذاشتم و امروز در این رابطه به وزرا گزارش خواهم داد.امروز  همچین در این مورد و پیامدهای منطقه‌ای آن با وزیر خارجه اردن بحث خواهیم کرد و با وی جلسه کاری خواهیم داشت. من دیروز هم با وی دیدار داشتم.»

این مقام اروپایی در ادامه گفت: «ما همچنین در مورد اوضاع عراق صحبت خواهیم کرد. حمایت از اوکراین دیگر موضوعی است که در دستور کار قرار دارد.، علاوه بر توافق مینسک در مورد حمایت از اوکراین برای پیشبرد اصلاحات هم گفت‌وگویی خواهیم داشت.»