1 درصد مردم دنیا بیش از بقیه درآمد دارند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موسسه آکسفام در گزارشی با عنوان «اقتصاد در خدمت یک درصد» نوشت فاصله بین بزرگترین ثروتمندان جهان و بقیه ساکنان کره زمین در دوازده ماه گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، آکسفام پیش بینی کرده بود دارایی یک درصد جمعیت جهان در سال 2016 بیش از دارایی 99 درصد بقیه باشد و این واقعیت در سال 2015 یعنی یک سال زودتر از آنچه پیش بینی می شد تحقق پیدا کرد. 

آکسفام به عنوان نمونه ای از افزایش فاصله بین ثروتمندان و فقرا در جهان اعلام کرد دارایی 62 نفر از ثروتمندترین افراد جهان معادل دارایی پنجاه درصد فقیرترین ساکنان کره زمین است. این در حالی است که پنج سال پیش، دارایی 388 نفر از ثروتمندترین افراد جهان معادل دارایی نیمی از جمعیت جهان بود. 

آکسفام از شرکت کنندگان در همایش اقتصادی داووس خواست برای مقابله با این وضع تلاش کنند. مانون اوبری از مسئولان موسسه آکسفام گفت نمی توان اجازه داد میلیون ها نفر گرسنه باشند ولی منابع مالی که می تواند به آنها کمک کند در دست چند نفر از ثروتمندترین افراد جهان باشد. بر اساس گزارش آکسفام، از ابتدای قرن 21 نیمی از فقیرترین افراد جهان، کمتر از یک درصد میزان افزایش ثروت در جهان را به دست آورده اند و پنجاه درصد میزان افزایش ثروت در جهان طی این مدت نصیب یک درصد جمعیت ثروتمند جهان شده است.