در حالی‌که تجاوز مستمر ائتلاف سعودی به یمن و بمباران منازل مسکونی و زیرساخت‌های اساسی این کشور با انتقاد گسترده نهادهای مدافع حقوق بشر همراه شده است، شرکت‌های تسلیحاتی کشورهای غربی از جمله انگلیس فروش سلاح به رژیم آل‌سعود را افزایش داده‌اند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به قلم «جان استون» از افزایش فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان تا مرز یک میلیارد پوند، خبر داد.

این گزارش نوشت: آمارها نشان می‌دهد که فروش تسلیحات انگلیسی به نسبت 11 درصد طی 3 ماه اخیر، در حالی‌که حملات هوایی جنگنده‌های سعودی علیه یمن تشدید شده، اقزایش یافته است.

ایندیپندنت افزود: رقم دقیق صادرات تسلیحات انگلیسی از ماه جولای تا سپتامبر 2015 مبلغ یک میلیارد و 66 میلیون و 66 هزار و 510 پوند بوده است و این معامله صادرات بمب‌ها، موشک‌ها، راکت‌اندازها و تجهیزات ساخت این سلاح‌ها را شامل است.

در این گزارش آمده است: سازمان عفو بین‌الملل دولت انگلیس را به نادیده گرفتن «شواهد آشکاری» که بمباران غیرنظامیان در یمن را تایید می‌کند، متهم کرده است.

به نوشته ایندیپندنت، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، روز دوشنبه در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» ضمن حمایت لندن از عملیات نظامی عربستان علیه یمن، مدعی شد انگلیس قوی‌ترین کنترل را برای صادرات سلاح در جهان دارد.

از سوی دیگر، روزنامه «تایمز» در گزارشی نوشت : حزب ملی اسکاتلند (SPN) از کامرون خواسته است، به «مشارکت فعالانه» لندن در جنگ علیه یمن اقرار کند.

این گزارش به نقل از رئیس کنگره حزب ملی اسکاتلند نوشت: «کامرون هیچ تلاشی برای تصویب این (مشارکت نظامی در یمن) در پارلمان انگلیس نکرده است.»