تعهد محمود عباس به ممانعت از رسیدن انتفاضه به داخل اسرائیل

 «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه (دیروز) دیدار مطبوعاتی با روزنامه‌نگاران اسرائیلی در رام‌الله برگزار کرد.

روزنامه‌نگاران اسرائیلی این دیدار را مهم توصیف کردند؛ عباس در این دیدار عملیات‌های فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها را «تروریسم» توصیف کرد.

خبرنگار روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره نوشت: عباس می‌خواهد توپ را در زمین اسرائیل بیندازد و تل‌آویو را مسئول توقف مذاکرات صلح [سازش] معرفی کند.

این روزنامه افزود: عباس بر ضرورت احترام به توافق‌های امضا شده با اسرائیل و هماهنگی امنیتی تاکید و این هماهنگی را مقدس توصیف کرد اما گفت نمی‌دانم موضعم در آینده چطور باشد.

بر اساس گزارش مذکور، عباس در ادامه گفت: دستگاه‌های امنیتی فلسطینی مسئول برقراری امنیت بر اراضی فلسطینی هستند همانطور که مسئول عدم رسیدن تروریسم (همان عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها) به اسرائیل هستند.

رئیس تشکیلات افزود: ما مسئول دفاع از خود و همسایگانمان هستیم حتی اگر شاهد انتقادات مردمی گسترده درباره ادامه هماهنگی امنیتی با اسرائیل باشیم؛ تشکیلات خودگردان بر بقای خود و عدم فروپاشی اصرار دارد.

این اظهارات محمود عباس در حالی گفته می‌شود که در انتفاضه قدس که در واکنش به هتک‌حرمت‌های گسترده علیه مسجدالاقصی (در اول اکتبر 2015) آغاز شده تا کنون 163 فلسطینی شهید داده است.