به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه اماراتي دارالخليج، همام سعيد، دبيركل گروه اخوانالمسلمين اردن، از دولت اين كشور خواست سفير رژيم صهيونيستي را از اردن اخراج كند.

وی همچنین در واکنش به تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی لغو توافق‌نامه موسوم به " وادی عربة "(توافق‌نامه صلح امضا شده میان اردن و رژیم صهیونیستی) و معاهده کمپ دیوید(توافق‌نامه صلح امضا شده میان رژیم صهیونیستی و مصر) را خواستار شد.

وی گفت: اردن می‌توانست موضع قوی‌تری را آزادانه انتخاب کند در حالی که این امر با تهدیدها و واکنش‌های شدیدی روبه‌روست.

همام سعید در ادامه به تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی در منطقه بیت‌المقدس، ادامه شهرک‌سازی‌ها، انکار حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان، راه انداختن آتش‌سوزی‌های عمدی در مناطق مرزی، اظهارات خصمانه اسرائیل و تجاوز به تمامیت ارضی اردن و نوعی تبلیغ درباره تعیین کشور اردن به عنوان سرزمین جانشین فلسطین اشاره کرد.

وی همچنین اظهار داشت: تعلل دولت مصر در اتخاذ موضعی مشخص مثل ترکیه، در واقع نشان می‌دهد که فرهنگ شکست و تسلیم در برابر اسرائیل همچنان پابرجاست و اسرائیل هنوز به حقوق، عزت و کرامت دیگران تجاوز می‌کند بدون اینکه با واکنش جدی روبه‌رو شود.

از سوی دیگر، شش تن از اعضای پارلمان اردن از تشکیل اولین فراکسیون حزبی در شانزدهمین دوره نشست‌های پارلمان که در نوامبر گذشته از سر گرفته شد و احتمال می‌رود طی چند ماه منحل شود، خبر دادند.

يكي از اعضاي پارلمان تاكيد كرد: اين فراكسيون وابسته به حزب جبهه متحد اردن است و رئيس آن نيز توسط همين حزب انتخاب خواهد شد.