به گزارش ايسنا، شركت كنندگان در اين راهپيمايي كه توسط يك جنبش جوانان و بدون حمايت از سوي احزاب مخالف دولت آنگولا سازماندهي شده بود، خواستار استعفاي "خوزه ادواردو دوسانتوس"، رئيسجمهور اين كشور شدند. سانتوس بيش از ٣٢ سال است كه حكومت كشور نفتخيز آنگولا را در دست دارد.

براساس گزارش ایستگاه تلویزیونی پرتغالی زبان RTP، تعدادی از جوانان معترض در میدان استقلال " لوآندا "، پایتخت آنگولا تجمع کرده بودند که هنگام حرکت آنها به سوی کاخ ریاست‌جمهوری با مداخله پلیس این راهپیمایی به خشونت کشیده شد. راهپیمایان خواستار آزادی افرادی بودند که روز شنبه دستگیر شدند.

این ایستگاه تلویزیونی در ادامه نشان داد که چندین تظاهرکننده و خبرنگار آنگولایی و پرتغالی در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس ملی آنگولا نیز اعلام کرد که در این راهپیمایی ‌٢۴ تن را دستگیر کرده و چهار افسر پلیس که قصد آرام کردن جمعیت معترض را داشتند دچار جراحت شدند. همچنین سه شهروند آنگولایی هم توسط " افراد ناشناس " دچار جراحت شدند و برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

خبرگزاری " آنگوپ " از قول پلیس اعلام کرد: برخی افراد با ایجاد آشوب ماموران پلیس و مردم عادی را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

حزب " جنبش مردم برای آزادی آنگولا " به رهبری دوسانتوس به عدم ساماندهی عایدات نفتی آنگولا، عدم توجه به مسائل عمومی و ناتوانی درمقابله با فساد متهم است. این حزب در سال ‌٢ ٢ میلادی با پیروزی بر حزب اتحاد ملی برای استقلال آنگولا رهبری این کشور را به دست گرفت.

تخمين زده ميشود كه دوسوم جمعيت ٥/١٦ ميليون نفري اين كشور روزانه كمتر از دو دلار درآمد دارند.