به گزارش واحد مرکزی خبر ، به نقل از تلویزیون دولتی ترکیه ( تی آر تی ) احمد داوداوغلو گفت : ، اگر اسرائیل همچنان به سیاست های کنونی خود ادامه دهد ، بهار عرب موج گسترده ضدیت با اسرائیل را در پی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین از تصمیم کشورش برای پیگرد قضایی ماجرای حمله ۳۱ مه کماندوهای اسرائیلی به کشتی مرمره آبی و دیگر کشتی های حامل کمک های بشر دوستانه برای مردم غزه خبر داد.

وی با اشاره به قتل ۹ شهروند ترکیه در این حمله تاکید کرد، سکوت دولت ترکیه درباره این موضوع و بی توجهی به آن به هیچ وجه مطرح نیست.

وی با رد ادعای مقامات اسرائیلی مبنی بر اینکه گزارش پالمر نشانه قانونی بودن محاصره غزه است، تاکید کرد، چنین چیزی به هیچ وجه مطرح نیست.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطر نشان کرد، گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل که پیش از گزارش پالمر منتشر شده است، به صورت صریح محاصره غزه را نامشروع دانسته است.

داوداوغلو تاکید کرد، گزارش پالمر گزارش سازمان ملل به شمار نمی رود و فقط گزارشی مشورتی است که برای ارائه به دبیر کل سازمان ملل تهیه شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: " گزارش پالمر الزام آور نیست، ‌ آنچه الزام آور است رای دیوان عدالت بین المللی است و ما تصمیم داریم موضوع را در دیوان لاهه پیگیری کنیم.

وی گفت : روند پیگرد قضایی این موضوع در روزهای آینده در دیوان لاهه آغاز خواهد شد.