پایگاه "الخلیج آنلاین" در گزارشی به تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی پس از توافق هسته ای با ایران پرداخت.

 
در این گزارش که با عنوان " عادی سازی روابط با اعراب، بزرگترین دستاورد اسرائیل از توافق هسته ای" منتشر شده ، آمده است: ریاض و تل آویو در یک مرکب قرار دارند. دکتر "یهودا بلانجا" مدرس بخش مطالعات خاورمیانه دانشگاه "برایلان" اسرائیل درباره رفع تحریم ها از ایران به موجب توافق هسته ای این چنین سخن گفت. وی تصریح کرد توافق هسته ای سبب کاهش فاصله کشورهای خلیج (فارس) و تل آویو خواهد شد. اسرائیل تلاش خواهد کرد از رفع تحریم های ایران برای ایجاد ترس و وحشت و تمرکز بر منافع مشترک در مقابله با ایران و داعش استفاده کند.
 
"الخلیج الجدید" در ادامه نوشته است:  "یهودا بلانجا" در مقاله ای در یکی از پایگاه های صهیونیستی با عنوان " رفع تحریم ها؛ اسرائیل و عربستان در یک قایق قرار دارند و این مسأله ای بد نیست" می نویسد: رفع تحریم های ایران سبب ایجاد نوعی نزدیکی منافع اسرائیل و کشورهای عربی، به خصوص عربستان شده است. ریاض و تل آویو در یک قایق قرار دارند. 
 
این پایگاه در ادامه گزارش خود آورده است: به گمان نویسنده، در پشت پرده، اقداماتی همسو با منافع رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در جریان است. طبق نظر این کارشناس صهیونیست، حدود یک دهه پیش، کشورهای عربی، به خصوص عربستان و مصر برای تسلط بر جهان عرب با یکدیگر رقابت می کردند؛ اما هم اکنون به سبب تهدیدات ایران، می توان زمان بازگشت به دوره ائتلاف های منطقه ای را مشاهده کرد.
 
این نویسنده صهیونیست تأکید کرده است ریاض به شکل فزاینده ای از عقب نشینی آمریکا از خاورمیانه نگران است؛ مسأله ای که در سیاست اوباما در خصوص تلاش برای بهبود روابط واشینگتن و تهران نمود پیدا کرده است.
 
همسویی منافع رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی
 
الخلیج الجدید در ادامه این گزارش می افزاید: طبق نظر این کارشناس صهیونیست، نیاز به مقابله با ایران، سبب ایجاد منافعی مشترک میان اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج (فارس) شده است. بطوری که تمامی این کشورها بر روی یک قایق سوار شده اند.
 
این کارشناس صهیونیست در ادامه می افزاید: در حالی که روابط عربستان- ایران در پی اعدام شیخ نمر النمر از سوی مقامات سعودی تنش آمیز است و در پی آتش زدن سفارت عربستان در تهران؛ حقیقت ایستادن بازیگری قوی به مانند اسرائیل در کنار ریاض وجود دارد. 
 
این کارشناس صهیونیست در پایان می نویسد: درحالی که همکاری اسرائیل و عربستان مسأله ای غیر منطقی به نظر می رسد، قاعده "دشمنِ دشمنِ من، دوستِ من است" به شکلی مناسب در زمان کنونی از سوی دو طرف استفاده می شود.
 
الخلیج الجدید در ادامه این گزارش می نویسد: پیش از برداشته شدن تحریم ها، بسیاری از گزارشهای مطبوعاتی از افزایش همکاری های رژیم صهیونیستی با کشورهای حوزه خلیج (فارس) از زمان امضای توافق هسته ای حکایت داشت.
 
ناظران، نوع این همکاری ها را متفاوت می دانستند. در حالی که برخی آن را به دلیل افزایش نفوذ ایران در منطقه "همکاری از سر ناچاری" توصیف می کنند، برخی آن را متعلق به منافع اقتصادی مشترک می دانند؛ همچنان که این مسأله در مورد امارات نمود پیدا کرده است.
 
پس از آغاز برداشته شدن تحریم های ایران، رسانه های رژیم صهیونیستی تمایل بیشتری برای عادی سازی روابط با کشورهای حوزه خلیج (فارس) و دولتهای عربی به بهانه مقابله با دشمن مشترک ایرانی از خود نشان دادند.
 
"سمدار بری،" تحلیلگر روزنامه یدیعوت احارونوت می گوید: این توافق سبب می شود ایران به رقابتی خطرناک با عربستان وارد شود و نگرانی اساسی، افزایش قدرت ارتش ایران پس از بهبود اوضاع اقتصادی است.
 
همچنین "رون بن شای،" تحلیلگر نظامی سعودی مدعی شد: "بیش از 100 میلیارد دلار از دارایی های ایران رفع بلوکه و به این کشور فرستاده می شود. نیمی از این مبلغ در ازای بدهی ها پرداخت می شود؛ اما نیمی دیگر به سرعت در دسترس قرار می گیرد. از میان مبالغی که برای تقویت اقتصاد ایران بکار گرفته خواهد شد، بخش زیادی از آن به شکل مستقیم به حزب الله و اسد پرداخت می شود." 
 
همچنین روزنامه "اسرائیل هیوم" با اختصاص 5 صفحه نخست خود به توافق هسته ای، این طور نتیجه گیری کرده است که آمریکا در مقابل ایرانی ها تسلیم شد و این پرسش را مطرح کرد همپیمان منطقه ای که عربستان تلاش دارد با آن علیه ایران همکاری کند، کیست.